Vet!
Ik, 37 jaar was ik bij mijn eerste horloge.
Vet!
Ik, 37 jaar was ik bij mijn eerste horloge.
De maxi-single van Nasty Girl ligt hier nog steeds in de kast.
mmm… ziet eruit als mijn Lorus uit 95-97. Zou mij niets verbazen als het uit dezelfde fabriek is gekomen. (Seiko sub-brand Lorus)
Iedereen heeft toch zijn of haar eigen high end? Dat is voor mij niet afhankelijk van de prijs, maar voor het gevoel. Als je een horloge hebt die voor jouw alles betekent of die je super mooi vindt, dan is dat dus jouw high end☺
Is 17.35 het jaartal?
Fout. succes verder
Ja, als je het zo bedoelt: dan is mijn Bruntagne wel een high end en straks misschien ook de HFLE pook.
Ja, dat bedoel ik nu. Ik vind bijvoorbeeld een Patek Calatrava prachtig. Niet omdat zoiets prijzig is, maar juist om de kwaliteit van het uurwerk.
Ha Stijn, Je stelt eigenlijk 2 vragen. Als eerste hoe oud ik was dat mijn liefde voor horloges begon. Nou in ieder geval een heel stuk later dan jij, bij mij begon het pas in 2020 en dan waren de eerste die van vakantieveilingen. Daarvoor natuurlijk ook wel horloges gehad, maar de liefde voor het ambacht was er totaal niet. Gewoon een horloge voor de tijd. Verder heb je het over high end horloges, dat is voor iedereen denk ik verschillend. Voor mij is een high end gewoon een kwalitatief en mooi afgewerkt horloge. Of het nu Longines of Rolex is of welk ander merk dan ook maakt niet uit.
Je 2e vraag was op welke leeftijd ik in bezit was van mijn High end horloge, ik om uit een gezin waar armoe troef was, dus moest zelf maar voor een horloge zorgen. Mijn eerste kocht ik toen ik 16 jaar was, een Commodor horloge gekocht bij de kijkshop destijds en ik was er heel blij mee. eerst natuurlijk gedragen en daarna in de la beland kocht toen een ander mode horloge. Uiteindelijk was die Commodor gewoon een wrak geworden, zag er niet meer uit. Maar toch altijd bewaard gebleven totdat ik mijn oude horloges (lees wrakjes) aan een gewaardeerd HF gaf, zodat hij er lekker mee kon knutselen. Tot mijn verbazing kreeg ik pas geleden een pb van hem dat hij mijn eerste horloge weer netjes en lopend had gemaakt en hem langs komt brengen, hij is nog niet binnen maar zodra die er weer is bij zijn eerste baasje maak ik natuurlijk een NA.
Kan je wel vertellen dat toen ik kennis maakte met het HF, het horlogevirus toegeslagen is. Dus zowel mijn Commodor als mijn (dure) horloges zijn allemaal high end
Oh, man…
ofwel Denise Matthews (RIP), die was echt something else! Mijn teenage crush. Door haar heb ik waarschijnlijk ook mijn voorkeur voor exotische vrouwen ontwikkeld.
Kan ik mijn vrouw inruilen tegen die exotische dame, past meer bij mijn leeftijd
Ik vrees dat RIP niet veel goeds beloofd. Maar ik waardeer de reflex, ik zou het ook heel erg overwegen als ik de kans kreeg. Daar kunnen @TagEd en ik elkaar de hand in schudden. En wellicht @iGadgetman ook, al kon die ook bedoeld hebben dat hij het nummer erg goed vond.
Prince in z’n hoogtijdagen… Met allemaal coole side projecten. A propos RIP. Zo jammer.
Alles van Prince stond toen al hoog op mijn muziek lijst. Toen al een voorkeur voor exotisch natuur geweld. Maar de videoclip was natuurlijk ook wat een jonge vent het hoofd op hol bracht.
Ik zelf pas op mijn 31ste. Daarvoor niet echt mee bezig. Collega heeft het bij mij aangewakkerd.
Vanaf dat ik klok kon kijken heb ik altijd wel horloges gehad. Het begon bij een lorus die de plaatselijke juwelier te koop had en na een paar Ali express dingen overleed mijn opa. Toen kreeg ik een omega constellation en een paar enicars… Ik heb me ingeschreven op dit forum om wat meer hierover te weten en sindsdien wordt mijn vrouw gek… het gaat steeds over horloges…
Marktplaats wordt elke avond nagekeken en er komen steeds meer horloges binnen… Ik ben nu 38 jaar en ik heb nooit geweten dat er zoveel mooie horloges bestaan!!! Sinds kort heb een caterpillar waar ik erg gecharmeerd van ben. Er stromen langzaamaan ook wat repatatiesetjes binnen omdat de horloges wel moeten blijven lopen en ik niet voor elk batterijtje naar de juwelier wil.
High end is dan natuurlijk de omega, maar mijn verzameling is nog lang niet compleet … ( helaas voor mijn vrouw ).
Al moet ik wel zeggen dat ik de rest van het gezin langzaamaan ook aan steek… Mijn dochter van 5 wil nu ook elke dag een roze horloge om en mijn zoontje van 3 zeurt ook elke dag… Het mooiste was wel dat ik vandaag een foto van mijn vrouw kreeg waarop zij voor het eerst in 10 jaar een horloge omhad… Ik ben trots
Ik ben nu 59 maar het begon al op de lagere school toen ik een mooi rapport had. Het merk weet ik niet meer. Het was er een met een rode dial en zo’n rekbaar bandje. Later horloges bij V&D gekocht Velona, maar de meeste werden toch de Pulsars in mijn jeugd.
Ik droeg als tiener een Casio evenals mijn broers. Mijn eerste horloge kocht ik toen ik een jaar of 22 was. Van het mode/plak merk Mexx. Nog steeds in mijn bezit en compleet afgedragen. Daarna een Wenger, een Boss en een Bulova.
Omdat mijn zoon, toen 15, ook mij infecteerde met het horloge virus, dankzij zijn aanschaf van een Tag Heuer wk1113. Vanaf dat moment ben ook ik anders naar horloges gaan kijken. Een jaar later kocht ik mijn eerste high end horloge, mijn Tudor Black Bay
Ik was 14, kriebels begonnen al stukken eerder maar ik had destijds geen makkelijk vriendinnetje.
Edit; zie nu dat dat de vraag niet was. Antwoord blijft wel 14, was destijds erg geïnteresseerd in kleding en vond een horloge daar complimenteus aan. Had een aantal quartz horloges voor verschillende gelegenheden. Kreeg rond m’n 16e een g-shock die ik nog steeds heb en kocht en kreeg ik wat verschillende Seiko quartz horloges. Begin dit jaar begon het echter pas echt voor me kreeg voor m’n 30e verjaardag een horloge van mijn vrouw (dat ik zelf mocht uitzoeken) en dat is mij eerste automaat geworden. Inmiddels het virus goed te pakken en begint het een kleine collectie te worden
Ik was toen 17 jaar. Voor het eerst een S&C binnen gelopen en kijken hoe het is om een high end horloge te hebben. En toen begon het. Nu inmiddels 22 (bijna 23) en in bezit van 2 Breitlings en 1 Tag Heuer. Hiervoor ook nog een Tag Heuer nieuw gekocht maar gerolen met mn vaders Tag Heuer. Mijn droom is om ook ooit eens een Omega te hebben.
Product placement van Seiko en Omega in James Bond films die ik voor het eerst zag toen ik een jaar of 8, was. Ik maakte van papier horloges en ik fantaseerde dag ik een geheim agent was. Daarna wilde ik een Casio en nog wat later een Casio G-Shock, allebei nog in bezit gelukkig
. Nu echte smart watches bestaan hou ik me daar liever ver vandaan