In 1988 kreeg ik mijn eerste horloge van m’n ouders, een blauwe Flik Flak :). Eigenlijk altijd als jonge knul een horloge omgehad. (Casio, TW Steel, GC). Ik weet nog vroeger dat ik altijd onder de indruk was van Rolex en van de prijzen (toen relatief goedkoop maar alsnog veel) waarvan ik dacht dat ga ik nooit halen. Inmiddels drie Rolexen en een Omega verder en nog steeds onder de indruk.
Prachtige hobby en voor mij de enige sieraad voor de man.
Altijd al wel intresse gehad in horloges, maar pas echt begonnen toen ik het horloge van mijn opa kreeg.
Daarna steeds meer gaan inlezen en op het HF terecht gekomen.
Nu al een tijdje verder en toen ik 22 was mijn eerste “duurdere” horloge gekocht.
Tudor Prince:
Voor mij begon het op mijn 16e. Tijdens stsge liep ik vaak in de pauze langs juweliers. Mijn passie voor luchtvaart/ruimtevaart maakte voor mij de connectie met Fortis. Vanaf dat moment wat verschillende merken gedragen en een aantal jaren daarna mijn allereerste Fortis gekocht. De Fortis Flieger Automatic Chronograph. Vanaf dat moment heeft het “Fortisvirus” echt toegeslagen. Vanaf 2019 ook werkzaam voor dit prachtige merk.
Interesse begon echt op m’n 14e. Toen blij met een Casio (nog steeds in bezit).
Op m’n 17e besloot ik dat ik een Rolex wilde hebben. Na 6 jaar sparen op m’n 23e een nieuwe Airking 5500 gekocht bij Elka Watch in de Kalverstraat. Toen 1 van de 3 AD’s in Amsterdam.
Ik kon ook de kleur van de wijzerplaat kiezen. Het werd een blauwe
Na 10 jaar voor wel €1100 verkocht. Uiteraard spijt van, want je eerste echte horloge moet je eigenlijk houden