Hoe "personaliseert" Breitling zijn calibers?

Deze vraag heb ik rechtstreeks van het WUS forum overgenomen, maar ze fascineerde me wel. En ik denk dat er hier zelfs mensen zijn die het weten . . . :wink:

Hier komt de vraag

I have read that the B17 is an ETA 2824. I have also read that Breitling receives this movement in pieces and finishes it in house. (Please correct me if Iā€™m wrong).

What I REALLY want to know is what does Breitling do to customize these movements??

volgens mij zetten ze hun naam op de rotor ā€¦

seamaster Schreef:

volgens mij zetten ze hun naam op de rotor ā€¦

en verder niets !

Andere veerton en opwindveer, ankerrad en anker zijn anders, balans en spiraal zijn anders en rotor wordt aangepast. Bovendien kiest Breitling een andere ā€œfinishingā€ van de platine, kloven en rotor. Alle schrroeven zijn ook iets anders van afwerking.

@ Seamaster & Master-Fan: flauwtjes hoorā€¦

@ Peter: Thx ! Zit jij in het vak en/of heb je betroouwbare bronnen ?

Wat peter zegt klopt, de uurwerken worden ā€˜omgebouwdā€™ om aan het chronometer certificaat (COSC) te voldoen!
=> COSC (Swiss Official Chronometer Testing Institute),
een neutrale instantie met afzonderlijke tests voor ieder uurwerk afhankelijk van
voorgeschreven acties.
De certificatie test voor polshorloges met veer, balans en rotorgewicht, volgends de ISO 3159
norm, houd in dat uurwerk het in de gaten wordt houden gedurende 15 dagen en 15 nachten,
in 5 posities op 3 verschillende temperaturen (8, 23 en 38 graden Celsius). Om het
prestigieuze chronometer label te verdienen moet het voldoen aan 7 strikte criteria, inclusief
een dagelijkse afwijking tussen de -4/+6 secondes.

Dank U ! (tu)

Breitling doet dit alleen niet zelf. Dit doet Kelek voor ze. Dit bedrijf is echter sinds kort eigendom van Breitling.

1 like

uh ā€¦ ik dacht het echt was dus ook niet als grapje bedoeld , kan natuurlijk ook niet alles weten.

seamaster Schreef:

uh ā€¦ ik dacht het echt was dus ook niet als
grapje bedoeld , kan natuurlijk ook niet alles
weten.

zo flauwtjes was het niet bedoeld. Seamaster en ik dachten ( en ik denk nog steeds ) dat breitling er niets aan doet. ( en we, ik iig zijn geen newbeā€™s, dat wil niet zeggen dat je dan alles wet natuurlijk ) Om aan de chronometer norm te voldoen hoef je geen goed kaliber te hebben, elk kaliber dat binnen de norm afgeregeld kan worden voldoet. Chronometer stelt totaal geen eisen aan kwaliteit of esthetiek.
Neem nu het geneva seal dat stelt ook hoge eisen aan afwerking zoals het aantal graden polijsten van hoeken enz. enz.

Daarnaast is Breitling uurwerk technisch tegenwoordig en zeker de afgelopen jaren totaal niet interessant. Alles bestaat ( de nieuwe breitling-bentley kalibers niet ) uit louter eta onderdelen, niks breitling zelf.

Ik weet wel dat ze aardige kasten maken en wel aardig afgewerkte banden, kasten is ook pas sinds een paar jaar want die werden altijd gemaakt door de firma Kelek.