Hoe precies is je automaat?

Mijn Pelagos heb ik nu bijna een jaar en ik draag de klok dagelijks. Eens per maand rem ik 'm één minuutje af wat dus neerkomt op een consistente +2s/dag.
Ik moet eerlijk zijn dat ik ook niet anders verwachtte van de ETA 2824-2.

Sander Schreef:
--------------------------------------------------Sterker nog, bij een servicebeurt vraag ik

aan de horlogemaker of hij het horloge ietjes te
snel wilt afstellen. Ik heb liever +6 seconden per
dag dan -2 seconden per dag, maar dat is geheel
persoonlijk natuurlijk.

+1

ik heb ook liever dat ie sneller loopt tot max 5 min per maand (10 sec per dag).

Sander Schreef:

Ik heb liever +6 seconden per
dag dan -2 seconden per dag, maar dat is geheel
persoonlijk natuurlijk.

+1

Afwijken in de plus, nooit in de min.

3 (mechanische) automaten hier.

Caravelle diver 1976 -2 pd
Caravelle automatic 1969 -10 pd
MeisterSinger Unomatik bijna niet te meten , maar na 2 dagen kun je 'op de minuut’geen afwijking constateren iig:)

De nauwkeurigheid is afhankelijk van hoe je een meting uit voert. Ik heb een automaat gehad diel heeeeel erg precies 10 seconde per 24 uur te snel liep :#

MIJN vdb 2013 heeft de minste afwijking + 0.75sec per 24 uur maar ik vindt het prettig als een watch in de plus loopt.

Mijn Breitling Navitimer heeft echt helemaal geen afwijking, heb hem nu 14 maanden en hij loopt perfect, Als ik hem niet draag zit hij wel in een watchwinder. Mijn Breitling Super Avenger I had in het begin wel wat afwijking (-10/24u) maar nu draai ik hem af en toe een manueel op en nu is dat ongeveer -2/24u.

Iets minder geluk met mijn OM en Vostok :frowning:
OM Explorer +8
Vostok Amphibian 090 +35

Gisae Schreef:

OM Branco +3 sec
Vostok ampbibia 090 +1 sec (zeer netjes voor een
goedkoop uurwerk)

Mijn Citizen NY40’s met Miyota 8203 doen -5 sec op 24 uur en + 7 op 24 uur!

Kan nog beter denk ik, maar heb ze niet laten afstellen!

Ik draag elke dag een ander horloge. Heb van geen van mijn automaten of handopwinders ooit gemeten hoeveel ze per dag afwijken, op eentje na, die toen
ik hem overgenomen had na een uur al een minuut voorliep. Dat ging opvallen.

Voor de nauwkeurigheid heb ik een Breitling Aerospace Superquartz.

Mijn Vostok Amphibia liep eerst zeer netjes en nu loopt hij voor, weet niet precies hoeveel, maar wel veel meer als 1 sec. Hou dat eigenlijk niet bij. Draag hem minder dan toen ik hem net had, misschien is dat de reden.

Ik klik iedere dag bij mail check even op de CET atoomklok

Draag nu weer eens de Amphibia-100 loopt plus 3a4sec. per 24u.

Heel netjes!

http://www.freebits.nl/view.php?filename=171Glas_Vostok.jpg

Inhoud: water geen Vodka;)