Dat zou nog best eens kunnen. Dat jouw mannetje lijken opgraaft.
Hoe ruikt ie?
Fixoflex ook al eens gereinigd; met
Dat gaat prima. Ik doe er de vuilwatertank van de camper ook mee.
Ziet er idd allemaal niet zo smakelijk uitā¦
Helaas (of gelukkig) geen fotoās gemaakt, maar al eens een paar keer een horloge vanuit het ābuitenlandā gekocht dat in zeer vieze staat bleek. Was dan op de fotoās nog niet meteen te zien, maar bij aankomst zeker. Handschoenen aan en meteen maar eens goed schoonmaken. Je snapt niet dat er mensen zijn die zonder gene een horloge in die staat durven opsturenā¦
Ik krijg geregeld horlogeās binnen die ik op moet knappen, maar hoe vaak er horlogeās tussen zitten waar de zwarte dna drab opgehoopt zit tussen de schakels caseback en lugs. Blijkbaar is het niet vanzelfsprekend dat ze dat eens een de zoveel tijd even poetsen met desnoods een oude tandenborstelā¦
waarschijnlijk hebben personen die een horloge zo vies laten worden ook geen tandenborstels
De duiker die ik laatst gekocht heb had wat problemen met de bezel. Het draaien ging erg stroef en iedere keer dat ik draaide kwam er bruine meuk tussen de bezel en het glas uit. Zal dus ook wel een hoop troep tussen zitten.
Iemand tips hoe ik dit het beste schoon krijg?
Als je de bezel eraf kan wippen met een kast mes, dat.
Als dat niet gaat, uurwerk uit de kast halen en de kast in warm water met wat handzeep laten trekken en de bezel eraf proberen wippen dan.
Een stalen horlogeband even laten inweken in een bakje glassex doet ook vaak wonderen
Dit trucje pas ik ook vaak toe aan mijn casioās (g-shock en protrek) met uurwerk en al erin.
Is hij nog waterdicht? Ik draaide meestal tig rondjes onder een lopende kraan. Daarna nog een paar druppeltjes vet om alles soepel te krijgen. Daarna weer even onder de kraan.
Ik doe zoān bandje en kast in de pure Ajax schoonmaakmiddel. Een etmaal laten weken en met warm water afspoelen. Werkt beter dan ultrasoon reinigen.
Mijn meest ranzige aankoop ooit, misschien nog meer afgeleefd dan smerig. Was van iemand geweest die hem 25 jaar niet af had gedaan (en waarschijnlijk in de mijnen werkte ofzo )
Dat is een goede, ga ik doen
Was vast geen dure aankoop
Dat viel nog best tegen eigenlijk, sinds internet zijn er eigenlijk geen echte koopjes meer volgens mij. Tel daar een servicebeurt bij op die een beetje uit de hand liep en ik had het beter niet kunnen doen. Maar ja, hobbyās kosten nu eenmaal geldā¦
Heb je ook nog een foto van nadat jij hem onder handen hebt gehad?
Nou ja, in ieder geval een klokje met een verhaal danā¦