Hoe reguleer je deze IWC cal 7922 ( val 7750 base ) ?

Beste HF ers,
dit ziet er wat anders uit dan de cal 861 en eta 2892 die ik wel ken. Volgens mij gebruikt IWC hier een Triovis regulator ? ipv van de Etachron van de 7750. Beweeg ik bij deze de bovenste poot / vinger voor de + of - fijnafstelling ? De onderste is de piton lijkt me. Alvast dank !

1 like

Helpt deze site misschien?

2 likes

Zekers !! Dat is inderdaad heel wat anders met een regulatie via die schroef op de stud/piton arm.
Nog fijn gevoeliger lijkt me. Verstel je deze arm dan ook voor de Beat Error ? dan moet ik wel extra oppassen :slightly_smiling_face:.
Dank je.

1 like

Klopt. Het schroefje is voor het precies en heel fijn verkorten of verlengen van de veer, niet voor grote afstellingen als ik me niet vergis, maar echt voor het fijne werk.
Je moet dan geen kracht zetten maar met een perfect passend bitje, kleine aanpassingen maken.
Als je bit niet goed past en je kracht moet zetten, verschuif je de arm en pas je inderdaad de beat error aan :slight_smile:

Aanvulling; de etachron regelsleutel gebruik je voor het openen of sluiten van de opening. Daarmee pas je voornamelijk de positionele verschillen tussen verticaal en horizontaal aan. Ik weet niet hoe je de opening hierbij aanpast. Nog niet hoeven doen :slight_smile:

1 like

Dank !

1 like