Hoe reset je een Casio GA100-1A1 naar fabriekssettings?

Heb bij dit horloge laatst een nieuwe batterij erin laten zetten, maar ik erger me dat de speedhand nu niet meer op 0 staat. Heb er van alles aan gedaan en gezocht, maar kan nergens vinden hoe ik het horloge terug kan zetten naar de fabrieksinstellingen. Zodat ik zelf het horloge weer goed kan zetten.

Iemand enig idee? (de handleiding helpt me niet echt verder, of ik ben te dom)

Alvast bedankt!

http://ftp.casio.co.jp/pub/world_manual/wat/en/qw5146.pdf hier toevallig?

Vragen bij die winkelier/juwelier?
De handelingen hoe je het eerst deed werken ook niet meer? (knop drukken/inhouden?)

http://www.manualslib.com/manual/221419/Casio-Ga100-1a1.html#manual

http://forums.watchuseek.com/f17/anyone-had-reset-hands-ana-digi-does-indicate-potential-damage-451649.html

Nou bij de juwelier waar ik de batterij erin heb laten zetten wisten ze ook niet hoe je de tijd moest goedzetten. :smile:

Je hebt alleen een link van de verkeerde module.

Moet je niet gewoon op het knopje links onder duwen om de stopwatch te selecteren en dan erna het knopje links boven om de stopwatch te resetten. Dan staat de wijzer toch weer op 0?

Op de een of andere manier blijft die speedhand op 3/4 staan…

Heb hier wel een Nederlandse handleiding, maar ik kom er gewoon niet uit… stom he!?

En ook het corrigeren van de wijzers naar thuispositie (blz4) werkt niet?

Nope… hij blijft staan zoals op de foto, dat was eerst niet.

http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/c/1/c1650d1ba968053936066d9f96a213da232fa260_1_375x500.jpg

Knop rechtsonder ingedrukt houden. Dan zouden alle wijzers naar 12 moeten lopen. Als dit niet gebeurd dan staan er een paar wijzers verkeerd gekalibreerd. Eerst kun je de kleine wijzer instellen door rechtsonder te drukken, dan verspringt die wijzer als het goed is. Die moet je op de 12 uurs positie zetten. Dan druk je linksonder en kun je de grote wijzers op 12 zetten, ook dit doe je met rechtsonder. Als je klaar bent druk je op linksboven en dan zou alles naar de ingestelde tijd moeten lopen.

@Stefh1 bedankt, maar dat lukt dus niet.

Dit krijg je als je rechtsonder ingedrukt houdt (als je horloge op de functie mode staat)

Als je dan rechtsonder indrukt dan zou je kleine wijzer moeten verspringen. Als je hem op de 12 uurs positie zet en dan eruit gaat dan zou hij normaal moeten lopen. Anders heb je een apart geval om je pols ;-).

1 like

Ik krijg hem serieus niet in de H-set modus… :triumph:

Of heb je toevallig nog een tijd staan in de stopwatch functie? die onthoudt hij ook. Als je dan je stopwatch reset zou hij ook weer naar de basispositie moeten gaan.

minimaal 5 seconden echt goed ingedrukt houden. Totdat ie een piep geeft.

Bij een G-Shock moet na het vervangen van de batterij een tweetal contactjes worden kortgesloten om het horloge te resetten.

2 likes

Dat zijn ze vergeten natuurlijk… Het lukt echt niet. Ik geef het op :smile:

en als je ruim 10 sec de Adjustknop indrukt?

Uurwerkje moet even gereset op de contactpuntjes bij batterijwissel, dan zal je het weer goed kunnen instellen.
Wel slecht dat ze je zo wegsturen met het horloge, op tijd zetten en controleren of alle functies werken zou niet meer dan normaal moeten zijn.
Altijd mijden die juweliers, zelfs voor iets simpels als een batterijtje want zelfs dat gaat vaak fout, of ze moeten een horlogemaker in dienst hebben dan is het een ander verhaal.
Je wilt niet weten wat ik tegenkom wat doorgestuurd wordt door juweliers omdat ze het uiteindelijk toch niet voor elkaar krijgen.

Maar heb je geen kleine schroevendraaier en een metalen pincet? Dan kan je het zelf doen is een simpel klusje.
Deksel los schoreven en dan staat er vaak iets van AC, dat contactpuntje even met de + de bovenkant van de batterij verbinden.

Tja kwam er pas thuis achter eigenlijk en heb ingestemd dat ik hem zelf wel wilde instellen. Daarna paar weken niet om gehad tot vandaag… en die snelheidswijzer moet gewoon op 0 staan vind ik :smile:
Ik kan hem vast wel zelf openmaken, maar heb hem bij die juwelier ook op waterdichtheid laten testen. Die “garantie” heb ik niet meer als ik hem zelf open maak. Als ik hem zo hard reset, gaan die meters dan ook automatisch naar een 0 punt of kan ik dat dan wel doen door de Dknop ingedrukt te houden?

Dan even teruggaan en vragen of ze m willen resetten is het beste, dan zal het wel opgelost zijn

Oke, let’s give it a try :smile: