Hoe shockproof is een Seiko 5 Sports & waarom geen Seiko-doos bij aankoop Seiko 5 Sports?

Hoi.

Nou, de titel zegt het al. Ik heb twee vragen:

  1. Hoe schokbestendig is een Seiko 5 Sports horloge?
  2. Bij meerdere Seiko 5 Sports verkopers krijg je geen Seiko-doos bij de aankoop van het horloge. Waarom is dat zo?

En stiekem ben ik ook nog benieuwd naar de derde vraag…
3. Waarom zijn de Seiko 5 horloges zo (relatief) goedkoop?.. Terwijl ze zo degelijk en goed zijn…

Geen idee. Goede vraag overigens. Ben benieuwd naar de reactie’s.
Gr,
Lone Ryder

Dan moeten die er wel komen, haha. :stuck_out_tongue: Dank je wel. :slight_smile:

Ik kan alleen de eerste vraag beantwoorden, de andere twee zijn giswerk:

Je eerste vraag: Ik fiets er mee over allerlei ondergronden, waarbij ik geen vering op mijn fiets heb en m’n stuur stevig vast houd. Blijft lopen als een tierelier.

Vraag 2: Heeft denk ik te maken met de besparing op het inkopen van deze horloges. Rob van Monsterwatches die hier ook lid is kan dit beter beantwoorden lijkt me :wink:

Vraag 3: De prijs/kwaliteitverhouding is inderdaad heel erg goed. Voor het grootste gedeelte heeft het met de naam te maken (vermoed ik). Mensen met interesse in meer dan alleen ‘simpele’ quartzhorloges en met een goedgevulde portemonnee dragen voor het merendeel nou eenmaal eerder een Zwitsers horloge dan een Japanner, daar spelen ze in Zwitserland handig op in. De gebruikte materialen in Zwitserse horloges zijn overigens wel duurder, dus ik wil geenzins zeggen dat het overprized is (daar hebben we al een ander topic over hier). Seiko richt zich met de 5’jes op de onderkant van de markt en daar hoort ook een prijs bij die betaalbaar moet blijven.

De laatste vraag beantwoord ik overigens met een zeer beperkte kennis in horloges (immers, ook ik zit hier nog niet zo lang en ben me pas hier gaan oriënteren op meer dan de <100,= horloges), dus verbeter me als het fout is :wink:

Hmm… Goede antwoorden heb je vind ik. :slight_smile:

  1. hamgt af vam het model em de richting van de schok
  2. dozen zijn een aparte handel en door het volume relatief duur om hierheen te halen. voor 15 euro extra per horloge krijg je vaak wel een doosje :wink:
  3. als je ze in de winkel koopt (als dat al lukt) betaal je meer. En krijg je een doosje. De Seiko-bazen in Japan hebben bepaald dat wij hier alleen de dure modellen (niet automaat) mogen kopen bij officiële dealers, je Seiko5 sports is dus grijze import en daardoor goedkoper.
1 like

Kijk dit zijn dus alle antwoorden.

Ik ben nog wel benieuwd naar het antwoord van de eerste vraag. Om even een voorbeeld te noemen: de vele Seiko 5 Sports, 100M WR, duikers-horloges. Welke richting is dan het kwetsbaarste?

Ik denk, gezien de plaats van de rotor, dat zijdelingse schokken
het meest riskant zijn. Maar , alweer, zal Robbie dat beter weten.
Gr,
L.R.