Bedoeling was om mijn vijf horloges voor jaren in bezit te houden. Echter, een horloge wat ik al lang in beeld had bleek kort geleden voor weinig te verkrijgen. Daarvoor twee horloges moeten verkopen die ik nog niet lang had, om fondsen te creëren. Is gelukt en sinds vandaag (binnenkomst Roamer) van vijf terug naar vier horloges. Deze vier ‘klokken’ (2x Roamer, 1x Orient en 1x Citizen) zullen zeer zeker voor langere tijd in bezit blijven.
Ik kan dus geen van de vier opties aanvinken…
Aan de Seiko MM hebben er zich wel meer mispakt…
Als je een sub gewoon bent, is die MM even comfortabel als een gevelsteen om de pols.
Wel bloedmooi op de foto’s…ik zou 'm zo opnieuw kopen
Wat me opvalt is dat de goedkoopste het meest gedragen worden en het langste blijven… De duurdere daarentegen gaan als eerste weg.
In het begin veel onrust en verkeerde keuzes gemaakt, maar tegenwoordig gaan er niet heel veel meer uit omdat ik er op uitgekeken was. Eerder om andere projecten te financieren dan…
Ik heb voor mezelf een lijst gemaakt en de horloges opgedeeld in 5 categorieën:
- kan nooit weg want van m’n vader of grootvader geweest
- kan nooit weg want grote emotionele waarde
- mijn topfavorieten
- Kan leven zonder
- als ik moet verkopen, kijk ik eerst hier
Helpt best wel.
Ik koop om te houden, maar merk wel dat mijn smaak veranderd. Mijn oudere horloges krijgen minder draagtijd omdat ik graag mijn nieuwere draag. En sommige horloges vond ik heel erg gaaf en nu nog “alleen maar” mooi. En de kan is dat die over een paar jaar verdwijnen.
Maar in de basis koop ik alleen iets waarvan ik denk dat ik er mee mijn kist in ga.
En bij de goedkopere, en wat is goedkoop. Want toen ik ze kreeg waren het voor mij en voor de gever hele dure horloges. Daar zitten speciale herinneringen aan. Niet aan mijn latere duurdere aankopen. Die heb ik gekocht omdat ik ze gewoon leuk vind. En niet gekregen van mijn vrouw bij onze verloving, of van mijn ouders toen ik geslaagd was.
Ik zou zeggen optie ‘Ik kies heel bewust voor…’, dus.
Nou, ik schreef dat ik twee horloges al snel na aankoop heb verkocht. Die had ik toch écht bewust gekozen (voor een langdurig bezit)…
Maar goed, los van die ‘doodzonde’ is mijn intentie wel om ze lange tijd te houden. Én te dragen…
Kan ons allemaal gebeuren. Als je vanaf nu je leven betert, mag je van mij nog steeds die optie aanvinken, hoor!
Da’s een hele geruststelling…
Zou jij mijn lootjes de volgende keer willen kiezen David?
On topic: deze zou de gemiddelde houdbaarheid in mijn bescheiden kistje wel eens drastisch kunnen verhogen…
Tsjonge wat mooi Chris. Doe jezelf en ons allemaal een groot plezier en houd deze gewoon eens een keer. Mooier ga je imo niet vinden. Heel bijzonder!
Mooi ding man, en nou niet meteen op een Nato zetten
Hele mooie strakke NA Chris! Proficiat … alweer
High Beat?
Yes, een fantastisch mooi vloeiende secondenwijzer.
I know
Als ik uitgekeken raak op een horloge is dat meestal snel. Horloges die ik lang heb wil ik juist niet meer weg doen.
Dus ik zou zeggen, binnen een week of nooit.