Hoe snel ben jij uitgekeken op een horloge?

Als ik in de horlogekist kijk, moet ik concluderen dat ik de meeste van mijn horloges al zo’n jaar of vijf tot acht heb; met een paar uitschieters tot zelfs 23 jaar. Het voordeel van meer dan 10 horloges hebben, is dat je nog 'ns wat kunt afwisselen. Als ik een horloge een tijd niet gedragen heb, voelt het een beetje alsof ik weer een nieuwe heb, als ik hem weer 'ns draag. Zeker met af en toe een andere band. En zo kunnen de meeste horloges bij mij jaren mee. Maar hoe zit dat bij jou? Hoe snel ben jij uitgekeken op een horloge?

  • Ik ben een echte flipperaar en ben meestal binnen een maand op een horloge uitgekeken.
  • Binnen een jaar wil ik wel weer 'ns wat anders.
  • Ik kies heel bewust voor een horloge en het blijft dan ook minstens enkele jaren in de collectie.
  • Zolang het nog werkt of te repareren is, doe ik een horloge niet weg.

0 stemmers

7 likes

Ik kies en koop om te houden en dat lukt voor 99%.

7 likes

Ik heb voor optie 1 gekozen, maar zou eigenlijk optie 1,5 moeten kiezen :laughing:.
Als ik merk dat ik een horloge minder vaak draag, dan weet ik eigenlijk al dat die weg gaat. Meestal na enkele maanden, soms eerder. Ik vind, naast het hebben van horloges, het ook leuk om veel horloges geprobeerd te hebben.

4 likes

Misschien heb ik dat ook wel, eigenlijk. Maar zit ik wat langer in het ontkenningsproces!:wink:

2 likes

Ik mis de optie:

daarom

, want

wil er bij mij niet in.

Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat ik hier:

echt de :soccer::soccer: van snap. Ik bedoel:

Na 5 minuten met het horloge? Hoe dan?!

7 likes

Het lijkt wel steeds korter te worden :thinking:
En dat klopt wel :rofl:

2 likes

Ik koop en laat het horloge direct bij Rik afleveren…

:sunglasses::rofl:

12 likes

Gewoon. In de handen minder mooi dan op de foto’s online. Da’s met daten ook vaak.

15 likes

Zo is dat, lekker efficiënt en in plaats van retour te sturen naar de leverancier, mag ie lekker mee in de auto om een ritje naar Den Haag te maken naar ome @daffie. Groot voordeel is dat je bijna nooit buiten de garantieperiode komt of onderhoud nodig hebt :+1:

1 like

:joy: win-win

1 like

En zo maar 25 keer per jaar een leuk kadootje en een beetje feest 🥳

3 likes

Ik ben een vintage flipperaar maar heb ondertussen toch een setje van 10 dat niet meer weggaat. Er zit dus altijd wel een plan, een lange termijn visie achter. Zinloos flipperen zonder ‘clear aim’ kan me niet boeien. Al kan je gewoon soms ook de klik niet vinden natuurlijk.

2 likes

Ligt eraan… als het een Rolex is, een week meestal.
Een Tudor daarentegen… ik raak er niet op uitgekeken. :innocent::crazy_face::wink:

1 like

In het verleden wel veel geruild, gekocht - verkocht en dacht dat ik 10 plus horloges moest hebben. Maar dat is gelukkig voorbij, ik ben tevreden met de horloges die ik nu heb.

Snel uitgekeken raken in het verleden heeft mij geleerd wat ik nu wel graag zou willen hebben, en wat ik nu draag zijn dus ook bewuste keuzes in plaats van de zoveelste impuls aankoop.

1 like

Ik heb voor de optie ik ben r een flipperaar gekozen omdat ik dat in mijn hart nog wel ben. Echter,…
Het aankoopgedeelte van het flipperen lukt me de laatste tijd beter dan het verkoopgedeelte. Niet in staat om harde besluiten te nemen met als gevolg een iets uit de hand lopende verzameling.

1 like

Zou bij mij onder due diligence vallen.

Ik heb nog nooit vlak na de eerste keer aanzetten gedacht:“Verrek, ze lijkt toch wel erg veel op tante Els.” :man_shrugging:

3 likes

Ook mis hier een optie. Al jaren koop ik regelmatig en nog nooit heb ik een horloge verkocht, geruild of ingeruild.

1 like

Je moet ook langer wachten met haar aanraken…:wink:

1 like

Dan zou ik kiezen voor de optie ‘Zolang het nog werkt…’ of ‘Ik kies heel bewust…’

1 like

Er zijn een heleboel “honderd op een hoop” horloges. OK, je hebt hem gekocht maar na een week denk je naahhhh, toch maar niet. Hij wordt als ouwe schoenen weer van de hand gedaan. Geen enkele band mee en er zijn er zoveel te koop… Mocht ik me volgende maand bedenken scoor ik gewoon 6 andere.

Maar stel. Je bent als horlogeliefhebber van een bepaald merk op zoek naar een ultra zeldzaam horloge. Na jaren dagelijks heel europa en een paar andere landen te hebben afgezocht vind je hem in een uithoek van het internet. Dan is de vraag: Kan ik hem ook bemachtigen? De taalbarriere? Zal de verkoper me vertrouwen? Hoe regelen we de betaling? Komt hij ook ooit echt aan? Echt een onwijs spannende tijd.

Tussen kopen en liefhebben zit volgens mij een wereld van verschil. Deze CO23 in gunmetal Ion Bonded uitvoering uit 1992 gaat in ieder geval nooit meer weg. Ook niet als hij een poos buiten de roulatie blijft. Er is maar een handjevol van gemaakt.

De vraag is: Zou jij je broer verpatsen?

2 likes