Ik ben opzoek naar een 2e hands seiko “The Great White” samurai. En nu heb ik een mooie advertentie gevonden. De adverteerder meld ook dat hij een aankoop bewijs heeft, maar de doos ziet er anders uit dan bij andere advertenties.
Is dit gebruikelijk?
Of kan het zijn dat de klok nep is?
Ik kocht een keer 2x dezelfde mm200 bij een juwelier en kreeg 2 verschillenden dozen.
Toen ik daarop wees gingen ze achter kijken en vertelden dat dit de enige 2 Seiko dozen waren.
Toen ik later een 3e Seiko kocht kreeg ik die in een mm200 doos. Toen was het plaatje weer compleet
Dus is dit gebruikelijk? Blijkbaar.
Foto is lastig in te schatten want hij is slecht maar voor zover ik kan zien ziet het er legit uit denk ik.
Paul van Zeeland (zelf) is toch betrouwbaar, maar zegt natuurlijk niet of het garantiecertificaat bij dit horloge hoort.
Misschien Paul even contacten?
Hier heb ik fotos van een andere advertentie.
Hier zie je echt dat het een “prospex save the ocean doos heeft”.
Deze fotos zijn iets duidelijker.
Maar ik heb om beter fotos gevraagd van de initiele advertentie, die zal ik naderhand sturen.
Ik weet zelf ook niet hoe gebruikelijk het is om NEP seikos te verkopen in nederland. Ik weet dat er wel veel neppe luxe merken (rolex, cartier, AP) in de omloop zijn. Maar weet dus niet hoe gebruikelijk het is voor de seiko liefhebber.