Hoe strak zit jouw horloge?

Hebben er meer mensen last van dat, vooral met dit warme weer, alle gaatjes in het horlogebandje net niet goed zitten? Zit ie op het ene gaatje dan krijg je afdrukken in je pols, zit ie op de andere dan slingert het horloge de hele dag rond je hand :grimacing:

Wat heb je liever - strak om de pols of los om de hand?

  • Strak om de pols
  • Los om de hand

0 stemmers

3 likes

Meer los om de pols …

Niet te strak , maar ook niet dat deze op mijn hand hangt .Soepel rubber of de stalenband een klikje wijder . Bij de Omega met één drukje op de fijnverstelling zo gepiept :blush:

9 likes

Perlon.

3 likes

Wikkel die plastic shit maar om je snikkel…of om je teen.

Gewoon standje binkie, dan zit het ook nooit strak.

7 likes

Er zit nog een stickertje op je diver’s extension. :wink: Had ik ook bij mijn Seamaster, tot ik er hier op gewezen werd. :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Ik hou van lekker strak

2 likes

Sorry, maar toch weer een puntje eraf Han :grin:

3 likes

Ik ook, automaatje, ik ook. :grinning_face_with_smiling_eyes: :wink:

2 likes

Lekker jaren 80…los op de hand…heerlijk, zoals johny uit de flodders. Ik moet daar niks van hebben dat het zo strak zit. Ziet er ook niet uit vind ik. Horloge moet mee kunnen bewegen in je doen en laten.

Het liefste net niet te strak, had vandeweek 5 minuten na het afdoen nog een Breitling logo op mijn pols, foto maken lukte helaas niet goed genoeg. Maar zeker ook niet te los. Maar ik herken het probleem zeker, heb er ook de hele tijd ruzie mee.

2 likes

Niet te strak

:grinning_face_with_smiling_eyes: nooit opgevallen :+1:

1 like

Hier is geen eenduidig antwoord op.

Stalen horlogebanden wat losser omdat ze niet meeveren.

Leer wat strakker omdat het niet uitziet als je een losse leren band om de pols hebt.

Ik hou wel van een beetje strak. :flushed:
Het past ook bij deze stijl.

12 likes

Miniverstel mogelijkheid, kort schuiven met de duim…klaar. Breitling Superocean Heritage. Heerlijk bandje ook voor in de zomer, natuurrubber.

Ik kan het zelfs definieren… als je met je pols schud, moet hij een beetje van de plaats komen, maar zich niet verplaatsen… dus niet draaien of over het gewricht gaan. Leuke discussie, waarbij voor mij Johny uit den boze is, stuur zijn zus maar langs, ook als die niet meer zo strak is, pas me wel aan dan hoor… GRAPJE!

4 likes

Als het warm is of einde dag dan strak en in de ochtend of wanneer het koud is losjes. Kan weinig aanpassen bij de meeste horloges en het variert te veel om steeds aan te passen.

strak of los? vraag het voor een kennis…

1 like

Oe, die micro (adjust)

Ook in het buitenland bekend van de frase Tits for Tats…

Hier nu een Velcro band. Heel relaxed

Nog in de stickers? Laat maar … spuit 11 : )

1 like