Hoe Universal Genève met iemand anders zijn ideeën ervandoor gaat

Heel erg plat vertaald staat er toch dat Autorem dit van Invicta heeft overgenomen?

Waar is die foto nu?

Update: zie hem al verschijnen. Heel erg mooi horloge overigens.

Overigens ik schreef volgens mij nergens dat Invicta de eerste was.

Leuk ding joh! Loopt ie nog een beetje? Heeft deze al slipveer of andere manier om doordraaien van de automaat tegen te gaan?

Mooie blauwe wijzers ook. Zo jammer dat men dat niet echt meer doet… blauwen.

1 like

Niets nieuws onder de zon hoor, is gewoon het verschil tussen een uitvinder en een ceo. Tesla en Edison.

Zie de briljante uitleg van the oatmeal.

1 like

Inderdaad, heel erg jammer. Geeft een mooi effect.

Als je moet vertrouwen op Google Translate is je Engels niet je Forte. Nee dat staat er niet. Autorem is een model, geen bedrijf. Daar staat dat Invicta Patenten heeft verkocht aan UG. Maar als Invicta niet het automatische horloge heeft uitgevonden, hoe kan het dan patenten verkopen.

Let op Kasper: Dit zullen geen patenten zijn op een volledig automatisch horloge maar misschien alleen van bepaalde onderdelen.

Of soms van mechanieken van zo’n uurwerk. Dat ben ik ook weleens tegengekomen. Om daar zeker van te zijn moet ik die patenten opzoeken (nummers staan er gewoon bij). Gewoon kijken wat er over geschreven staat.

Lieve schat, heb je wel de uurwerkkennis in huis om dit te beoordelen? Ik zou het gewoon lekker laten rusten. Alle Zwitserse merken hebben dingen gepatenteerd… ook al had het geen nut in de hoop dat het in de toekomst goed uit zou komen en ze er een slaatje uit konden slaan. Dat was toen zo, is nog zo.

Invicta was gewoon een prima Zwitsers horloge merk wat net zoals het merendeel van de merken de quartz crisis niet heeft overleefd.

Voor je het weet :

2 likes

Leuk topic, iets waar je niet uit gaat komen vrees ik.

Zo is het met veel dingen het geval, wie was de eerste…
Aangezien ik er niet bij was kunnen ze mij alles wijsmaken en vaak bij onderzoek kom je tegenstrijdige zaken tegen. Het valt zoals met veel zaken niet met zekerheid te zeggen.

Marketing is er om te verkopen niet om je de waarheid te vertellen, ik heb er dan ook een bloedhekel aan. Zo ook aan de mensen die zich daar mee bezig houden. Daarom ook is “provenance” of historie mij geen dubbeltje waard.

Bij mij gaat het maar om 1 ding, vind ik het mooi en als 2e is de prijs van belang. Staat die in verhouding tot wat ik er voor krijg of betaal ik voor een hoop gebakken lucht.

Ik heb een hekel aan marketing… maar historie is wat anders.

Ik heb ook een hekel aan marketing… maar heb wel bewondering voor wat sommige bedrijven hebben weten te presteren in het verleden.
Vind ook dat sentiment mag mag meewegen in je keuzes voor bepaalde horloges. Een van de redenen dat ik een submariner wilde hebben is omdat het gewoon het meest iconische duikhorloge is… ook al was blancpain eerder.

Anders kan je het beste alleen nog maar microbrands kopen. Je vindt altijd wel een microbrand die de look doet die je ziet… en je betaalt geen marketing :wink: .

1 like

Klopt maar ook niet altijd op waarheid gebaseerd.

Dat heb ik ook voor sommige bedrijven

Voor mij blijft het belangrijker of ik het mooi vind en de prijs gerechtvaardigd vind voor wat ik krijg.

Die sub vind ik best mooi hoor maar vind mijn C60 mooier en ook mooier dan een ander “icoon” de seamaster. Nu heb ik dat budget niet en zullen sommigen zeggen dat ik daarom de keuze maak voor een goedkoper horloge. Het gaat mij echt alleen om wat ik ervan vind en niet om die andere zaken.

Als dat voor een ander wel van belang is dan is dat prima, ik ben zeer tevreden met dat wat ik heb.

Ik heb die sub, maar heb ook wel eens gekeken naar Christopher Ward voor ik die sub had en overweeg het nog steeds als GMT vakantiehorloge…
Maar goed, we gaan voorlopig allemaal toch niet op vakantie.

En ik kan me ook prima vermaken met microbrands, maar heb dan meer met Vostok bijvoorbeeld.

1 like

Volgens mij 1e met full rotor op een asje.
Eterna deed dat beter met kogellagers.

:rage: wat een schooiers daar bij Universal!
Koop zo’n ding dus never nooit meer! :hushed:

1 like

Ze zullen er geen last van hebben… dat merk is in mijn ogen ruim 20 jaar geleden gesneuveld :wink:.

1 like

Het is niet meer wat het was.

https://universal.ch/en/collection/men/

Nope… het is nu een soort invicta. Maken grote lelijke glimmer dingen :stuck_out_tongue: .

Ofja, maken… volgens mij ronken ze promotiemateriaal maar worden er sinds midden jaren 90 geen/nauwelijks meer iets gemaakt of verkocht.

Heeft heel lang stil gestaan, meerdere eigenaren en sinds een paar maanden weer actief.

Ook een non-topic wat mij betreft…:grin: