Hoe Universal Genève met iemand anders zijn ideeën ervandoor gaat

Ik vond het volgende op het web:

Universal Genève heeft van Invicta patenten overgenomen voor een automatisch uurwerk. Invicta Watch Co heeft op 9 augustus 1933 (Pat. CH159711 en CH159712), patent hierop aangevraagd. Deze patenten zijn overgedragen en geregistreerd in de VS als Autorem Automatic (US1973898). Dat is wat Universal Geneva Watch Company nu beweert te hebben uitgevonden in 1925.
Het trieste deel is dat het uitvinden van de automaat niet hun enige verkeerde bewering is, ze claimen ook de microrotor, waar ze uiteindelijk Buren Watch Company, de echte uitvinder van microrotor, een patentinbreuk betaalden voor elke microrotor Polerouter die ze hebben geproduceerd. UG claimt premium chronografen terwijl hun chronograafbewegingen werden vervaardigd door Martel Watch Company (Martel leverde ook Zenith en is eind '59 gefuseerd met Zenith, de vrucht van deze fusie is El Primero). Dus UG pronkt met het werk van andere bedrijven.

Het bijzondere van UG is dat ze claimen een patent te hebben die zover bekend nergens geregistreerd staat, maar wel in het verleden stond op de website (voordat deze offline is gehaald).
Nu zeg ik dus niet dat Invicta de eerste was met een horloge waarin een automatisch uurwerk zit. Volgens de website waar ik dit vandaan heb gehaald was Leon Leroy de eerste in 1922.

https://glycintennial.com/early-automatics

4 likes

tenor (10)

6 likes

Als het niet klopt wat op die website staat. Kun jij dat dan nader toelichten?

Misschien later vandaag, als ik in een goede bui ben.

1 like

Interessant stuk.:+1:

Abraham Louis Perrelet was trouwens de uitvinder van het automatisch uurwerk, in 1777. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ok. Maar ook de eerste in een polshorloge?

Ik wist dat overigens niet. :blush: Ff Google!

Nee, uurwerk, maar die term gebruikte jij ook.:wink:

1 like

Mijn fout, ff aanpassen.

Eerste automaat was een zakhorloge, van Perrelet, 17XX…

Ook Breguet maakte automaten.

Wat heel zeker is, is dat Invicta NIET de eerste was, ook niet in een polshorloge.

Dat is ook wat ik schreef

Hee, da’s makkelijk! :wink:

13 likes

:point_up_2:t2::point_up_2:t2::point_up_2:t2::point_up_2:t2: We kunnen alleen verifiëren of Leon Leroy de eerste was in een polshorloge.

Google translate :joy:

:+1:t3:

2 likes

https://www.watching.nl/artikelen/klein-maar-fijn/

John Harwoord, volgens Watching. :wink:

Ah gelijk met @flowert .

Denk dat “Harwood” de goede spelling is. :grin:

2 likes

“Nu”?

De naam UG is in 1989 aan Stelux verkocht en er is sindsdien vrij weinig meer van UG vernomen.

3 likes

Niemand weet het volgens mij meer zeker.

UG en Buren/Hamilton hebben om de Microtor best een felle juridische strijd gevoerd als ik alle artikelen mag geloven. Volgens mij waren ze ongeveer tegelijk ontwikkeld en onafhankelijk van elkaar alleen had Buren het eerder gepatenteerd. Zo werken die dingen.

Dacht dat Rolex ook de eerste was die claimde een automatisch (perpetual) uurwerk in een polshorloge te hebben gestopt. Daarna kennelijk een “oeps” moeten doen.

Als je naar de telecomfabrikanten gaat kijken… is nog vele erger. Allemaal marketing… en fluff.

1 like

What I have found though for Autorem is that the company has purchased the invention of Invicta Watch Co in 9 Aug 1933 ( Pat. CH159711 and CH159712 ) who had patented automatic watches.

Wat ik hier lees is dat Invicta een uitvinding die niet van hun was geeft gepatenteerd en daarna heeft verkocht aan UG. Een patent dat niet eens van hun was?!

Ohhooooo stoute bedrijven allemaal!

Het eerste automatische polshorloge is al zo vaak hier besproken gebruik de zoekfunctie.
Nee Casper het is geen Invicta.
Hier een foto van mijn eigen Harwood.
Uit 1926 - 1928

Pas op dat je niet per ongeluk het woord volautomaat gebruikt dan krijg je met @vinwat aan de stok.

11 likes


?

5 likes