[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/20160305_103256_zpskpxgzcku.jpg.html][/URL]
Ik gebruik de chrono om hockeywedstrijden te timen en de duikring om rond te draaien als het te spannend wordt.
[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/20160305_103256_zpskpxgzcku.jpg.html][/URL]
Ik gebruik de chrono om hockeywedstrijden te timen en de duikring om rond te draaien als het te spannend wordt.
Het is meer dat ik het design mooi vind, dan dat ik de ring gebruik.
Alleen met koken en BBQ.
Duiken doe ik niet en verder zou ik niet weten wat belangrijk genoeg is om het timen…
Puur om de vrouw te irriteren tijdens Goede tijden, slechte tijden…
Gebruik de horloge apps bijzonder weinig, met koken gebruik ik gewoon de tijd zelf; acht minuten kooktijd erbij tellen voor de pasta lukt meestal wel. Speel weleens met de tachymeter op mijn speedmaster als ik passagier ben in een auto (met de hectometerbordjes). De duikring op de seamaster (22.54.50) is verder zo stroef dat je dit niet voor de lol doet. Schijnt een bekend probleem te zijn.
Gebruik beide eigenlijk nooit.
Alleen om ze in conditie te houden zo nu en dan.
Grtn Leen.
Duikring gebruik ik in combinatie met een polskompas.
Prima navigatie zonder steeds op de kaart of gps te kijken.
Maar ook heel handig bij div andere activiteiten waar je
een tijd marker nodig hebt.
Gebruik hem best veel, idd koken en pauzes timen op de werkvloer, savonds voor de kindjes timen van laatste kwartiertje tv kijken. En voor duiken, in zoetwater alleen de bezel en zoutwater gaat ook de diepte meter aan
En tellen he 120x klik klik
Bijna dagelijks de duikering met koken, maar ook t timen klusjes. Chrono gebruik ik zelden. Vind t aflezen toch beter gaan op n digitale chrono.
Wat mij handig lijkt is n kookwekker om je pols. Dat je de timer met n draai aan de ring instelt en dat ie bij t bereiken vd Pearl af gaat. Waarschijnlijk is n digitaal klokje financieel t enige haalbare. Want een dergelijk mechanische complicatie lijkt me niet mals.
De reden? Ik stel geregeld de duikring in, maar vergeet dan de tijd.
Nadeel is dan dat t max 60 min is. Hoewel met n digitale of ana digi dit makkelijk op te vangen is door de minuten met de ring te kiezen. En de benodigde uren digitaal in te stellen. En als t kan net als je soms hebt met multi alarm en multi/split/lap chrono dat je meerdere timers kunt instellen voor meerdere gerechten.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
In de HFLE2016 topic werd er hevig gediscusseerd over duiker ring of gmt ring.
Best wel grappig om te lezen dat haast niemand het echt gebruikt waar hij voorbedoeld is. Een klein groepje gebruikt het om mee te koken.
Ik speel er meer mee dan het echt gebruiken.
Heel af en toe met koken als er geen kookwerk of mobiel in de buurt is.
Misschien dan maar gewoon ‘zacht’, ‘medium’, ‘hard’ en ‘blauw’ op de bezel graveren.
De Aevig Eggtimer. Ik zou 'm kopen.
Gebruik m’n duikringen (net zoals de meesten hierboven) voor het timen bij koken maar ook (nog niet gelezen) voor als ik in de trein zit. Dan gebruik ik de duikringen als indicator van de aankomsttijd of van het overstapmoment. Zo kan ik in één oogopslag zien of ik er bijna ben.
Met de voorgestelde bezel van de HFL2016 kun je ook prima een links of rechtshandige driverswatch maken, lekker handig ook voor bij een chopperstuur op de motor.
Toeval? Ik kreeg antwoord op een vraag die ik nog niet stelde. Namelijk waarom duikers zo populair zijn. Als alle ‘duikerdragers’ werkelijk zouden duiken was de zeespiegel waarschijnlijk meetbaar hoger.
Ik was eerlijk gezegd bang dat de vraag waarom je een mooi horloge in hemelsnaam met zo’n lettertangring zou omlijsten als ‘dom’ zou worden afgedaan, maar met deze antwoorden kan ik deze bekentenis dus veilig doen.
Voor mijn eitje heb ik een eierkoker van de Hema / precies zoals ik 'm hebben wil.
Beste liefhebbers, kom maar op!
Gebruik m’n duikring dagelijks… Om de PiP weer keurig op 12 te zetten.
Zoooo irritant als die net een paar klikjes verschoven is en niet meer keurig uitgelijnd staat!
Ik gebruik mijn horloge eigenlijk net eens om de tijd op af te lezen. Laat staan ik de chrono/bezel (nuttig). Het zijn toch meer hebbedingetjes dan handige tools tegenwoordig. Helaas…want dat is wel een goed selling point naar mijn vrouw…