Zelf heb ik de duikring 1x gebruikt bij een duik in Griekenland naar zo’n 28 meter.
Gewoon omdat het kan.
Maar daarnaast gebruik ik hem ontzettend vaak om simpelweg de verstreken tijd bij te houden.
Vooral dus bij koken en achter de BBQ zodat ik me beter op het gerecht kan focussen.
En, met irritatie van vriendin en familie, kan ik het niet helpen om af en toe aan de ring te draaien: het klikken ervan is gewoon zo’n leuk geluid
Mijn Chrono functie gebruik ik echter zelden en ook alleen achter de BBQ om een tweede tijd bij te houden.
de lume pip vd duikersring zet ik meestal gelijk op 3 uur zodat je s nachts gemakkelijk de uren voor en na 3 uur kunt aflezen.
ook kun je de lumepip gebruiken als maand aanduiding, niet echt nodig als je een normaal geheugen hebt, maar een leuke visualisatie om te zien hoeveel van het jaar al achter je ligt en hoelang het nog duurt tot de Kerst.
de analoge chrono gebruik ik nooit omdat je het risico loopt dat je hem moet stoppen onder een urenwijzer, maar een digitale chrono dat komt wel eens voor.
bij schaatswedstrijden etc.
Als ik in warm water duik, dus zonder droogpak, heb ik altijd een duiker als backup. Dan gebruik ik de duikring ook wel echt waar hij voor bedoeld is. Maar net als jij ook inderdaad als kookhulp.
En als ik mijn chronograaf om heb gebruik ik die als timer voor mijn eten.
En tevens moet ik toegeven dat ik ook vaak gewoon speel met mijn chronograaf en duikring.
Ik gebruik de duikring zelden, hooguit 1x in de twee maanden om iets te timen als ik mijn telefoon toevallig niet bij heb. Daarnaast zit ik er wel erg vaak mee te spelen
Ik gebruik de duikring bijna dagelijks. Wanneer ik weg ga met pauze ofzo. Maar ook wel bij het koken en BBQ. In de sauna. Tijdens wandeltochten als ik ergens ga rusten, dan zet ik hem even op de grote wijzer en zie ik makkelijk hoe lang ik al zit.
Wanneer ik eens een horloge zonder bezel draag dan mis ik die echt.