Nooit, alleen bij het schoonmaken,dus toch wel eens.
Ik heb nu zo’n staand bureau op mijn werk, ik sta om het uur… duikring komt hierbij goed van pas!
Verder een beetje als kookwekker inderdaad, en om mijn bezoeken aan de sportschool te timen (m.a.w. de hele lengte van mijn sessie).
Chrono gebruik ik wel eens tijdens buikspiertraining (minuten planken etc.) en om vluchten te timen. Vind 't leuk om mijn horloge zo te zien, dan beweegt die grote secondenwijzer eens een keertje!
Chronos gebruik ik eigenlijk nauwelijks. Voor timen bij koken en andere zaken gebruik ik de duikring wel
Chrono bij koken, timen van de wasmachine(heel spannend ja). En natuurlijk als ik zin heb om naar een snel draaiend wijzertje te kijken
Alleen als ik een ei kook…maar ik heb ze dan ook nog nooit zo mooi gekookt zonder duiker!
Leuk om te lezen dat ik zeker niet de enige ben die “doelloos” met het horloge aan het spelen is
En blijkbaar ook genoeg die (dure) horloges als veredelde kookwekker gebruiken
uiteraard allemaal culinaire barbaren, een perfect ei kook je natuurlijk met een digitale chrono
Ei kamertemperatuur in reeds kokend water met evt zout /azijn.voor 150 seconden, vervolgens uit het water halen en 36 seconden in de buitenlucht laten nagaren/afkoelen. ( niet pellen maar het kapje er afslaan en lepelen )
hardgekookte eieren alleen voor boven de 65 met beschikking over een goed gebit, of voor jongelui met een nieuwe vriendin.
Sluit ik me bij aan. Verder volkomen nutteloos.
[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/20160305_103256_zpskpxgzcku.jpg.html][/URL]
Ik gebruik de chrono om hockeywedstrijden te timen en de duikring om rond te draaien als het te spannend wordt.
Het is meer dat ik het design mooi vind, dan dat ik de ring gebruik.
Alleen met koken en BBQ.
Duiken doe ik niet en verder zou ik niet weten wat belangrijk genoeg is om het timen…
Puur om de vrouw te irriteren tijdens Goede tijden, slechte tijden…
Gebruik de horloge apps bijzonder weinig, met koken gebruik ik gewoon de tijd zelf; acht minuten kooktijd erbij tellen voor de pasta lukt meestal wel. Speel weleens met de tachymeter op mijn speedmaster als ik passagier ben in een auto (met de hectometerbordjes). De duikring op de seamaster (22.54.50) is verder zo stroef dat je dit niet voor de lol doet. Schijnt een bekend probleem te zijn.
Gebruik beide eigenlijk nooit.
Alleen om ze in conditie te houden zo nu en dan.
Grtn Leen.
Duikring gebruik ik in combinatie met een polskompas.
Prima navigatie zonder steeds op de kaart of gps te kijken.
Maar ook heel handig bij div andere activiteiten waar je
een tijd marker nodig hebt.
Gebruik hem best veel, idd koken en pauzes timen op de werkvloer, savonds voor de kindjes timen van laatste kwartiertje tv kijken. En voor duiken, in zoetwater alleen de bezel en zoutwater gaat ook de diepte meter aan
En tellen he 120x klik klik
Bijna dagelijks de duikering met koken, maar ook t timen klusjes. Chrono gebruik ik zelden. Vind t aflezen toch beter gaan op n digitale chrono.
Wat mij handig lijkt is n kookwekker om je pols. Dat je de timer met n draai aan de ring instelt en dat ie bij t bereiken vd Pearl af gaat. Waarschijnlijk is n digitaal klokje financieel t enige haalbare. Want een dergelijk mechanische complicatie lijkt me niet mals.
De reden? Ik stel geregeld de duikring in, maar vergeet dan de tijd.
Nadeel is dan dat t max 60 min is. Hoewel met n digitale of ana digi dit makkelijk op te vangen is door de minuten met de ring te kiezen. En de benodigde uren digitaal in te stellen. En als t kan net als je soms hebt met multi alarm en multi/split/lap chrono dat je meerdere timers kunt instellen voor meerdere gerechten.