Hoe vaak maken jullie de verzameling schoon?

Bij mij hangt het af van het horloge. Mijn G-square sport ik vaak me en die hou ik om de week even onder de kraan, maar mijn dress watch met grote sentimentele waarde maak ik veel vaker schoon met een zachte doek.

Ik vroeg mij af hoe vaak jullie de horloges schoonmaken en hoe?

1 like

Waterdichte horloges, 10 bar, draag ik onder de douche. Als er een stalen band aanzit natuurlijk. Anders met een doekje.

1 like

Ik heb gehoord dat de wasmachine ook goed kan werken :stuck_out_tongue_winking_eye:

@JSZ

6 likes

ik lees veel over dreft en een kindertandenborstel, ikzelf doe het schoonmaken altijd met een tandenborstel en een beetje tandpasta (klinkt gek maar werkt perfect) nu moet ik wel bekennen dat de waarde van mijn horloge gering is echter ondanks zijn 15 jaar ziet hij er na een wasbeurt verbluffend goed uit.

1 like

10 atm gewoon omdoen onder de douche, desnoods een beetje shampoo erop en met een washandje eroverheen gaan, met leren bandjes of niet-waterdicht met een vochtige doek die geen stofjes achterlaat afdoen

1 like

Tandpasta? Dat polijst als een dolle. Lijkt me niet handig voor brushed surfaces…

1 like

ik gebruik alleen de twee kleurentandpasta :slight_smile: zonder gekheid, mijn horloge is niet veel waard geef ik aan, echter is dit wel de wijze waarop ik het schoonmaken doe…

2 likes

Doe ik ook met mijn Patek​:joy::joy:

2 likes

Ehhhhh ……. horloge schoon maken?
Nooit, af en toe wrijf ik mijn glas schoon en dat is het wel.
Tenzij het horloge echt vervuild is. Maar dat zal eens in de paar jaar zijn. Dan wrijf ik hem helemaal schoon met een zachte doek.
En zoals al eerder opgemerkt, mijn daily beater, een duiker gaat gewoon mee onder de douche.

4 likes

Mijn beste,

Wekelijks haal ik wel even de stof- poetsdoek door de 2 horloges-boxen!!
En zo eens in het kwartaal worden de lederen horlogebandjes ingevet!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Eeeeh… nou dwangmatig poetsen met de binnenkant van je mouw komt bij mij regelmatig voor.
Ik zag het laatst ook bij andere forummer waar ik een horloge van over nam.

1 like

Elke keer voordat het horloge de kist weer in gaat wordt ie weer even schoon gewreven met een zacht doekje.

3 likes

Vind het altijd een mooi momentje van de dag :smile:

1 like

Rhetorische vraag aan alle mensen, die met hun horloge om onder de douche gaan: Hoe lang geleden is er een nieuwe dichting ingezet en wanneer heb je voor het laatst de waterdichtheid laten testen?

1 like

Ik haal altijd even de vette vingers eraf met een zacht doekje als ie de kist ingaat. Verder kijk ik tijdens een bandenwissel even of er vuil of iets tussen de lugs zit en dat maak ik dan schoon.
Alles wat van staal en waterdicht is gaat gewoon onder de kraan met wat afwasmiddel als ik denk dat dat nodig. Maar dat is echt sporadisch.

1 like

Ik ga niet met mijn horloges onder de douche. Vermijd water, ook al is het een dikke vette certified duiker :sweat_smile:

2 likes

Geeft dit voldoende antwoord op jouw vraag? :wink:
Maar ik moet toegeven dat ik dit apparaat onder een dikke laag stof heb moeten trekken. Ik gebruikt hem nauwelijks. Voordat ik met de duiker op vakantie ga test ik hem wel.

2 likes