Er is dus gewoon iets misgegaan bij de verzending. Als het aangetekend was verstuurd (als pakket) dan is het in de basis nog steeds verzekerd tot 500 euro, maar ik denk dat het gewoon is verstuurd, en je dus ook geen track en trace nummer kon overhandigen, dan begrijp ik dat Paypal in het voordeel van de koper heeft geoordeeld. Ik verstuur elke week een handvol pakketten en als de frankeermachine er uit ligt bij het postkantoor (dan krijg je de dezelfde situatie) dan wacht ik een dag of ik breng hem naar een ander PostNL punt.
Hij was dus, onbedoeld, onverzekerd verstuurd maar we hadden wel degelijk een track & trace nummer.
Dat hebben we dus aan PayPal kunnen overhandigen.
Ook bij een normale verzending krijg je gewoon een track&trace. Het jammere is alleen dat de track&trace knudde is bij PostNL. En naar het buitenland is het helemaal bar slecht. -edit- Er is nog steeds een pakket van jou naar mij onderweg. Gisteren heeft het tot 22:00 uur op tussen 14:00 en 16:00 gestaan, maar dan waren ze dus al 6 uur te laat. Inmiddels staat er vandaag tussen 08:30 en 21:30. Dat is wel prettig want dan kun je in dat korte tijdvlak zorgen dat er iemand thuis is.
Waarom gehakt (paypal) gebruiken, als je al biefstuk (credit card) voorhanden hebt? Je kunt dus beter goed verzekerd zijn, dan matig tot in enkele gevallen redelijk goed. Credit cards zijn de veiligste manier van betalen en verzekeren tegen schade en/of diefstal.
MvG,
JB
N.B. : ik heb geen enkele band met credit card companies
Bij de laatste verzendingen naar het buitenland, kon ik via de app de verzending volgen op www.internationalparceltracking.com. Dit prima & zeer uitgebreid, maar hang uiteraard af van hoe de postafhandeling in het bewuste land georganiseerd is.
Dure les bedoelde ik. Even woordje vergeten… ^_^’
Ah ok, dan snap ik hem, dat is dan inderdaad wel vreemd dat dan toch in het voordeel van de koper is geoordeeld.
Hahahaha…
Het hangt er maar vanaf of de verkoper wel credit card kan/wilt accepteren. Als particulier kan dat voor zo ver ik weet niet. Maar je kunt wel geld ontvangen via PayPal van iemand die z’n credit card gebruikt. In sommige landen is men veel meer gewend om de credit card te gebruiken dan in Nederland. (Met alle gevolgen van dien, maar dat wordt off topic…)
Helaas krijg je niet van alle landen ook een definitieve status van afgeleverd, een pakketje naar de VS houdt via InternationalParcelTracking.com bijvoorbeeld op als het de grens overgaat, je moet dan dus maar hopen dat het aankomt. Een DHL of UPS kunnen dat wel maar die zijn dan ook een stuk duurder.
En daar zit het en ook in. Als de betreffende land het niet goed op orde heeft, dan kan het erg lang duren of misschien zelfs helemaal niet.
Vandaar dat ik voor sommige belangrijke dingen liever een vervoerder zoekt die in het betreffende land ook zelf de aflevering regelt.
Dat is zo, maar als men de verkoper niet kent: "better safe than sorry ". (dan niet kopen helaas)
You buy the seller, zogezegd. Dat gaat altijd op, nou ja, in 98% v.d. gevallen dan toch.
MvG,
JB
Dat is HET probleem. Een UPS of Fedex zijn stukken beter, maar niet geprijsd of ingericht op particulieren.
Hartelijk dank voor deze gemeenplaats, zeker gezien mijn relaas hierboven… Soms zijn er dingen, waar ook de meest betrouwbare verkoper, geen invloed heeft. Tenzij hij hem zelf op de (water)fiets komt brengen.
Daarom gebruik ik ook de website: http://www.trackitonline.ru/
Als je je aanmeldt, dan krijg je ook wijzigingen binnen.
Het valt me op dat er zo wisselend wordt gereageerd op deze topic.
Als ik iets verstuur, dan altijd verzekert. Komt het niet aan? Claim bij de verzender.
Als ik iets koop, dan betaal ik met Paypal (aan creditcard gekoppeld, niet aan IBAN rekening).
Altijd betalen met vermelding “goederen”, nooit “familie/vrienden” want dan ben je niet verzekerd.
Bij een koop buiten eBay ook altijd in de toelichting beschrijven waar het om gaat.
Als koper heb je dan kopersbescherming. Als verkoper moet je het dus regelen door verzekert te versturen.
Als een particulier mij een betalingsverzoek doet via Paypal, dan geniet ik als ik het goed begrijp Paypal Aankoopbescherming?
Als jij koper bent en hij betaalt de PayPal kosten wel, niets als hij vraagt jou geld over te maken met voor jou de kosten, het zogenaamde geld over maken naar familie, zeg maar. In het eerste geval krijg je dan meestal een rekening, in het 2e geval een persoonlijk bericht om dat bedrag over te maken naar zijn rekening en de kosten zelf op jou te nemen.
Iemand anders die hier ervaring mee heeft?
Ja, ik heb daar ervaring mee. Wat daar staat, is dus precies wat ik zeg. Verkoper dient jou (een link naar) een factuur te sturen en dat ziet er dan net zo uit, als je iets op eBay koopt en via PayPal betaalt. Jij hebt dan aankoopbescherming. Als hij jou echter vraagt geld over te maken, zoals naar vrienden en familie, dan zijn de kosten buiten Europa voor jou èn je hebt dan geen aankoopbescherming.
Ik heb via de mail de link gekregen voor een betalingsverzoek. Als ik het goed begrijp ben ik dan beschermt als koper?