Is dat dan zo? Voor niet verified members dan?
https://www.paypal.com/webapps/mpp/brc/funds-availability
Volgens mij als je 21 days “niets hoort” en geen klacht krijgt mag je je geld krijgen… maar als de koper eerder aangeeft dat alles binnen is, enzo, krijg je het zo te horen eerder.
Nee dat is niet zo. Je hebt als koper wel de mogelijkheid om “achteraf te betalen” dat is inderdaad 21 dagen. Paypal betaalt echter meteen de verkoper het geld. Het duurt alleen 21 dagen voordat het van de rekening van de koper wordt afgeschreven. Zo heb je tijd om het item te ontvangen, inspecteren, testen etc.
Oh zo ja. Vanaf het geld op mijn bankrekening is overgeschreven kan er al weinig meer gebeuren. Als de koper de betaling intrekt (1 keer gebeurd), komt je paypal-saldo ineens negatief.
Belletje naar Visa om die terugstorting te laten blokkeren. PayPal saldo wordt niet aangevuld en je kan ‘veilig’ je claim afwachten.
(via postduif - vandaar de vertraging)
Jammer genoeg en tot mijn eigen schade als koper (op Ebay) moeten ondervinden dat Paypal een klucht is …
Grapje heft me 500 euro gekost … nuff said
Kun je dit toelichten @Slider_7 ? Ook ik heb 3 cases met goede afloop, dus ben wel nieuwsgierig naar wat er fout kan gaan met een Paypal betaling? (Paypal goederen/services, GEEN Paypal vrienden/familie!)
Klokje gekocht op Ebay van een Duitser met perfecte feedback … betaald via Paypal … verstuurd via Hermes.
Tracking code liet abnormaal lang op zich wachten (> 1 week) … ook zaten er tegenstrijdigheden in zijn mails.
Na 2 weken nog steeds niets … idem na 3 … tracking bleef een soort ‘in transit’ status tonen.
Contact per mail verslechterede - verkoper wou niets ondernemen.
Dan maar claim via Paypal … met zeer uitgebreide beschrijving met bewijs van de tegenstrijdigheden.
Na enkele dagen kort bericht terug dat mijn claim niet weerhouden was omdat de verkoper een bewijs van verzending had aangeleverd. Daar sta je dan …
Uiteindelijk pakje nooit ontvangen … en verkoper had onverzekerd verzonden terwijl er aangedrongen was op en betaald was voor een verzekerde verzending. Uiteindelijk reageerde verkoper niet meer op mijn mails …
Case Closed - geld kwijt - geen klokje
Dus, voor mij geen Paypal meer.
Als het erop aankomt sta je in de kou.
Bah zo’n verhalen…
Om die reden zou ik betalen via paypal maar gelinkt aan visa - dan kan je bij worldline nog een klacht indienen voor niet aangekomen goederen.
Er is bij mij als verkoper ook een keer iets kwijt geraakt, maar PayPal was totaal niet onder de indruk van mijn bewijs van verzending en heeft in het voordeel van de koper beslist…
Geen verhalen - feiten jammer genoeg.
Idd zag, wat een horror. Ik krijg nu bij elke PayPal betaling te zie. Dat de standaard betaalmethode van MN bankrekening is en ze nog een soort bevestiging willen dat ze mogen afschrijven.
Nou, die krijgen ze mooi niet en ik blijf mn credit card bij hen gebruiken.
Kon je dan als verzender niet claimen bij het verzendbedrijf?
Nee. Mijn echtgenote heeft het pakketje verzonden en gevraagd om aangetekend & dus verzekerd tot €500. De dame op het “postkantoor” (nou ja, de balie ergens in een winkel) heeft tegen haar gezegd, dat het “aangetekend en verzekerd” was. Later heeft ze verklaard, in de hectiek, het verkeerde bedrag uit de prijslijst gehanteerd te hebben. Hierdoor was het dus onverzekerd. Dat bleek pas later, toen het pakje maar niet aankwam. Het bleek kwijt te zijn geraakt tussen “postkantoor & sorteerstation”. Go, figure. Ik heb toen contact gehad met de PostNL en die heeft mij verzekerd dat de betreffende medewerker inmiddels ontslagen was & vervolgens gezegd dat ze geen verantwoordelijkheid konden nemen voor de fouten van het baliepersoneel. Want die zijn niet bij ons in dienst, meneer.
Na zoveel idioterie heb ik het opgegeven. Pick your battles, vind ik. Het betrof een verkoop via Ebay & een betaling aan mij via PayPal. PayPal dreigde mij, juridisch vaag IMHO, om mijn “seller’s priviliges” af te nemen als ik het bedrag niet wilde terugbetalen. Ik heb ze toen vriendelijk laten weten dat ik via zo’n bedrijf toch nooit meer iets zou verkopen, dus dat ze mochten doen wat ze wilden. Toen ik ca. een jaar later eens keek, bleek de claim te zijn verdwenen. Inmiddels mag ik weer verkopen. Dat hebben we met champagne gevierd
Maar de claim was dus, ondanks ik bewijs had van opsturen, door PayPal in mijn nadeel beslecht. Gezien het gedrag van de koper gedurende de transactie, heb ik overigens nog steeds het idee dat het wel aangekomen is, maar dat is niet bewijsbaar, mede doordat PostNL geen idee heeft wat er feitelijk na het Postkantoor gebeurd is.
De baliemedewerkers lijken soms ook amper te worden getraind.
Maar echt balen dit zeg… Weer een wijze, doch, les dan maar.
Er is dus gewoon iets misgegaan bij de verzending. Als het aangetekend was verstuurd (als pakket) dan is het in de basis nog steeds verzekerd tot 500 euro, maar ik denk dat het gewoon is verstuurd, en je dus ook geen track en trace nummer kon overhandigen, dan begrijp ik dat Paypal in het voordeel van de koper heeft geoordeeld. Ik verstuur elke week een handvol pakketten en als de frankeermachine er uit ligt bij het postkantoor (dan krijg je de dezelfde situatie) dan wacht ik een dag of ik breng hem naar een ander PostNL punt.
Hij was dus, onbedoeld, onverzekerd verstuurd maar we hadden wel degelijk een track & trace nummer.
Dat hebben we dus aan PayPal kunnen overhandigen.
Ook bij een normale verzending krijg je gewoon een track&trace. Het jammere is alleen dat de track&trace knudde is bij PostNL. En naar het buitenland is het helemaal bar slecht. -edit- Er is nog steeds een pakket van jou naar mij onderweg. Gisteren heeft het tot 22:00 uur op tussen 14:00 en 16:00 gestaan, maar dan waren ze dus al 6 uur te laat. Inmiddels staat er vandaag tussen 08:30 en 21:30. Dat is wel prettig want dan kun je in dat korte tijdvlak zorgen dat er iemand thuis is.
Waarom gehakt (paypal) gebruiken, als je al biefstuk (credit card) voorhanden hebt? Je kunt dus beter goed verzekerd zijn, dan matig tot in enkele gevallen redelijk goed. Credit cards zijn de veiligste manier van betalen en verzekeren tegen schade en/of diefstal.
MvG,
JB
N.B. : ik heb geen enkele band met credit card companies
Bij de laatste verzendingen naar het buitenland, kon ik via de app de verzending volgen op www.internationalparceltracking.com. Dit prima & zeer uitgebreid, maar hang uiteraard af van hoe de postafhandeling in het bewuste land georganiseerd is.
Dure les bedoelde ik. Even woordje vergeten… ^_^’