Hoe ver ga je met op afstand kopen en vooraf betalen?

ligt bij mij vooral aan het algemene gevoel dat ik bij iemand heb. maar zo’n grote bedragen zoals jij noemt zou ik niet op vertrouwen aan laten komen, dan ging ik er lekker naartoe. en als het ver is kan je er een dagtripje van maken natuurlijk :wink:

Duurdere horloges worden doorgaans verzekerd verzonden. Bij vermissing of diefstal keert het postbedrijf een vergoeding uit. Zaak is dan wel dat alles goed op papier staat en vaak zijn ook foto’s van het pakket nodig, zelf maak ik deze altijd voordat ik iets verzend.

Vroeger nam ik veel risico en liet het opsturen. Tegenwoordig haal ik alles persoonlijk op. Dan kan ik ook zien wat ik koop en van wie. Horlogekoop is emotie en een goed gevoel is belangrijk. Bovendien ben ik al een paar keer bestolen door DHL. Ik spreek dus vrijwel altijd af. Bandjes e.d. kunnen rustig in een envelop :wink:

Ik hoop wel dat je dan voorzorgsmaatregelen neemt

1 like

Ik zou voor een horloge nooit geld vooraf overmaken. Niet bij een handelaar en ook niet particulier. Ik wil het horloge zelf zien en dragen voordat ik koop.

1 like

Dat.

De voorpret om een klokje op te halen en met een andere liefhebber te spreken is mij ook wat waard. Muziekje aan in de auto en gas! :wink:

3 likes

€4400 bank wired voor mijn rosé Constellation Deluxe vanuit Engeland. Verkoper wel een perfecte reputatie.

1 like

Tweemaal een horloge uit Engeland gekocht via Chrono24. Moest dus vooruitbetalen.
Zou ik alleen doen bij een niét particulier.

Eerlijk gezegd deed ik wel een tikje in de broek omdat het toch altijd afwachten is

Ik heb wat gezien op het Engelse TZ-UK.

Iemand advies over hoe / met wie te verzenden? Ik vertrouw postnl niet vanwege talrijke slechte ervaringen.

Ze hebben daar niet zoiets als Galle oid? RMSD is goed, maar gaat tot de grens helaas.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Face to face voor zowel koop als verkoop.
Maak soms een uitzondering voor een mede forumlid met een goede reprutatie.
Als iemand face to face niet wil dan laat ik de deal voorbij gaan.
Een gewaarschuwd mens telt tenslotte voor 2

2 likes

Dan zou ik er dus heen moeten vliegen. Qua tijd een probleempje.

Boven de 500 euro zou ik toch wel de verkoop persoonlijk willen doen met een bakje koffie.

Buy the buyer is het meest belangrijk. Daarna heb ik geen moeite met vooraf betalen.