Hoe ver reizen om een klokje te kopen

Ik vroeg me af hoeveel km jullie zoal afleggen om jullie droom uurwerk te gaan afhalen… maw hoe verslaafd zijn we :smile:

1 like

Waarom een limiet? Zolang de klok de moeite waard is althans.

Oké, het moet redelijk bereikbaar zijn per vliegtuig, Siberie zou ik voor passen, evenals landen die bekend staan als gevaarlijk.

1 like

Geen limiet! Ben gewoon nieuwsgierig… ik ga binnen x weken 800 km afleggen en vroeg me gewoon hoe verslaafd ik kan gaan worden :laughing:

Ik rijd zo ‘effe’ op een donderdagavond 5 uurtjes om een horloge op te halen, maar in het weekend zou ik er zelfs een hele dag voor over hebben! Hoezo verslaafd?! :smile:

3 likes

Een ritje naar Zwitserland is mij zeker niet onbekend.

1 like

Ik stap gerust het vliegtuig in voor een uur of 10.
(Het moet het financieel waard blijven natuurlijk).

1 like

Is afhankelijk of ik het aandurf om hem op te laten sturen. Anders maakt de afstand niet zo veel uit binnen NL.

Okay, alvast fijn om te lezen dat er wat km’s worden afgelegd. Heb nml bij Popma een heel mooie klokje gezien maar zou haar mss eerst is rond men pols willen. Maar van waar ik woon is het 3,5 uur rijden om er te geraken. Ik vond dit niet zo gek maar men echtgenote is niet helemaal overtuigd om mee te rijden.

Met de auto is 2100 km voor mij tot nu toe de max geweest. Ik dacht het zonder slapen af te kunnen, maar op een gegeven moment zag ik dingen die niet bestonden en toen heb ik toch maar even de ogen dicht gedaan.

10 likes

Ik vind het geen probleem om een horloge op te binnen NL, BE, Luxemburg en Duitsland.

2 likes

Inderdaad, de landen rondom NL geen bezwaar om af te reizen voor mooi horloge. Het leukste is er een hotelovernachting aan te plakken zodat de aanschaf meteen gekoppeld wordt aan een leuk uitstapje.

1 like

Een keer een Tissot gekocht in Dole Frankrijk, maar daar was ik toevallig op vakantie :wink:

Wel een keer naar Hoevelaken (vanuit Enschede) = 220 km vv gereden om onderstaande op te halen.

4 likes

Euh…
Ik zal wel erg lui zijn. Liefst helemaal niet namelijk.
Interwebz :sunglasses:

4 likes

Het zelf ophalen heeft natuurlijk wel een aantal voordelen, je ziet wat je koopt en kunt passen. En je ontmoet de persoon in kwestie wat vaak een mooi bezoek oplevert. Tenminste is mijn ervaring.

3 likes

Is inderdaad de moeite om 220 km te rijden.

1 like

Keertje naar Engeland gevlogen om te handelen… In een paar uurtjes op en neer…

Daar ga ik ook in mee, NL, BE en DU wil ik nog wel heen, maar liever niet.

Ook een aantal keren zo gekocht, maar is helaas toch een paar keer tegengevallen. Vaak is de staat van het horloge toch anders dan omschreven, of je verschilt daarover van mening.

Ik heb ooit mijn droomhorloge te koop gevonden voor een belachelijke prijs…bijna to good to be true, maar de volgende dag was ik vertrokken om 5u 'smorgens (zaterdag) en ik heb 4u+4u gereden heen en terug. Het was wel waard de moeite! Best deal ooit.

Ik heb er zelf helemaal voor naar het postkantoor moeten gaan, maar het horloge kwam uit Spanje, dat telt toch…

1 like