Hoe verstel ik deze BoR-band?

Held :+1::muscle:
Mooi vintage horloge. :ok_hand:

Band oogt sowieso wel grof op deze Ricoh. Persoonlijke pet peeve is niet aansluitende endlinks. Ik vind dat helemaal niets… Stom genoeg heb ik daar met leren band 0 last van, maar met rubber en metaal vind ik het verschrikkelijk als de kast en band niet strak aansluiten…

Een beetje ruimte tussen je arm en je horloge mag wel toch? Of sluit jij liever de bloedafvoer af :stuck_out_tongue: ?

2 likes

Wat?

Ja, maar hij neigt dan naar scheefhangen.

Desondanks droegen de vorige eigenaren @Number4, @daffie en @PaJa het volgens mij alleen maar op deze band. Althans ik vind alleen foto’s met de Bor.

2 likes

Kleine -persoonlijke- ergernis :). Ik houd niet van endlinks die een gat laten vallen tussen de band en de kast.

Hmm… ik draag de meeste horloges van mij vrij los… denk ik dan. Ik kan altijd wel een vinger tussen de band en de kast krijgen. Scheefhangen of niet…

Dat kan :). Maar hebben zij het horloge zo origineel gekocht in de 70s/80s? Het zal niet de eerste combinatie van band en horloge zijn die door liefhebbers is gemaakt in de jaren tussen fabriek’s nieuw en nu.

1 like

Mijn ervaring met dit horloge was zeer kort. Heb 'm van Paul over genomen maar vrijwel direct ook weer geflipperd. Desalniettemin blijft het een erg leuk ding.

1 like

Tuurlijk is het een leuk horloge.

Het is een vraag, geen verwijt :stuck_out_tongue:

Huh?

Sorry, was niet als reactie op jou bedoeld, maar meer naar @blauwbeer. Ik wil geen relletje trappen of iemand’s horloge afzeiken… dus als dat de interpretatie van mijn opmerkingen was dan wil ik dat graag rechtzetten.

Ah :+1:

Even een algemene opmerking wat betreft stalen banden en scheefhangen.
Het mooist is als de sluiting midden op de pols zit, echter om het scheefhangen iets te voorkomen, is het handig om de band aan de zes uur kant iets korter te houden tov van de twaalf uur kant.

1 like

Wat je wel ziet is dat nu het fold over deel nieit netjes in het midden zit. Dat zag er op de andere foto’s toch beter uit :sweat_smile:

Het is belangrijker waar het fold over deel zit

Volgens mij zeg ik na je quote ook “echter” Dat van de band anders monteren heeft idd te maken met de plaats van de fold over. :wink:

Nee, Paul heeft hem van jou overgenomen volgens mij. :slightly_smiling_face:

Niet met zijn drieën denk ik.

Yep. Bij deze kon dat niet omdat alle verwijderbare schakels aan één kant zaten.

Dat was een vertekening. Met de sluiting op 12 zat de fold een stuk meer naar de rand dan met de sluiting op 6.

Nee er is geen schakel meer te verwijderen. Ik heb ze er allemaal uit.

Oh haha ja idd je hebt gelijk. Geen idee hoe ie bij mij terecht is gekomen dan… :see_no_evil:

1 like

Volgens mij heb jij hem gekocht van ene Luuk. Dat zou dan Number4 moeten zijn (en grappig genoeg hebben vier HF-ers dit horloge gehad blijkbaar, en was hij number 1).
Daarna loopt het spoor dood.

1 like

Juist dat klopt…van Luuk (Number4) overgenomen toentertijd. Goed bezig Sherlock :ok_hand: :face_with_monocle:

1 like