Hoe verwijder ik deze horlogeband? :/

Hallo,

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik krijg het niet voor elkaar :confused: m’n vriendin wil graag een andere band op haar Fossil horloge, maar ik krijg de stalen er niet af.

Ik dacht aanvankelijk dat het een eitje zou zijn ivm de geboorde lugholes, maar het lijkt alsof de band pen daar in geklonken zit. Tussen de lugs en endlinks is geen ruimte om een bandentooltje te zetten. De links zijn gevouwen en ik heb 1 voorzichtig omhoog gevouwen, maar dat is ook geen succes. De kast van het horloge is te breed voor m’n bandentooltje, ik druk de pen van m’n Bergeon krom op de bandpen en zelfs de pen er uit hameren lukt niet… Jullie nog een idee? Anders geef ik het op?..

Groet,

Jeffrey.

Pinnetje met een kleinere diameter gebruiken en voorzichtig er uit hameren. De pin van zo’n bandentooltje is te dik lijkt me. Die drukt tegen de hele bus aan en dat werkt niet. Probeer eens een 0,7 mm?

:wink:

6 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Waar je de link een beetje omhoog hebt gevouwen, kun je daar zien of het uberhaupt een inschuifbare lugpen is of een stalen pen uit 1 stuk?
Is dat laatste het geval, dan moet ie er toch via het lughole uit te tikken zijn, want zo zal ie er ook wel ingegaan zijn.
Dat zal dan waarschijnlijk wel maar van 1 kant af kunnen, want de pen zal wel een beetje taps toelopen en klem zitten
Anders heb ik geen idee
Succes

1 like

Ik heb het voorgesteld, maar dat wou ze wel :wink: anders had ik de zijkniptang er gewoon in gezet. Ze wil ook een beetje bandjes wisselen zeg maar.

Het lijkt mij gewoon een pin die je eruit moet duwen / tikken. Kan me haast niet voorstellen dat Fossil daar iets ingewikkelds voor heeft bedacht.

Dit zijn toch gewoon splitpennen die door de doorboorde lugholes gaan?
Probeer eens met een priem een beginnetje te tikken om dan met een tangetje verder te gaan.

Pen is uit 1 stuk. Ik wil niet te hard hameren, ben bang dat ik het uurwerkje sloop. Ik heb al sportief gehamerd, maar geen beweging in te krijgen :confused:

hahahahaha…sorry…liet me ff gaan…een beetje humor doet keen kwaad…

Heb je dat pennetje er zelfs niet een paar mm kunnen uitslaan ?

Helemaal niks. In elk geval deugdelijk gebouwd :wink:

Goed kijken welke kant van de pen het breedste is. Beetje olie erop en voorzichtig tikken. Moet lukken.
Wel echt via de goede kant, anders maak je het alleen maar moeilijker dan nodig.

Misschien is het een springbar en moet je hem met 2 bandentooltjes tegelijk indrukken :smile:

Die krengen kunnen goed vastzitten, kan ook nog zijn dat het uiteinde met een busje vastzit dan moet je dus een uitdrijfpen pakken die iets kleiner is dan het busje.
Maar je moet hem er dus uit tikken, wel aan de goede kant.

http://www.refdag.nl/polopoly_fs/afbeelding_1_40404!image/2767388178.jpg

En als dat niet lukt:

3 likes

Het is niet gewoon een pen die je er in schroeft toch? Dan kan je tikken tot je een ons weegt…

Bij je tandarts:http://www.visionair.nl/wp-content/uploads/2011/08/fear-of-dentist.jpg
:grinning:

Ik krijg het meestal los met een prikbord prikkertje. Of zitten er geen push-pins in?

1 like