Hoe verwijder ik dit saffier glas

Beste forumleden, voor deze Tag Heuer moet ik het uurwerk via de voorkant verwijderen (het is namelijk een front lifter. Ik heb de bezel er al netjes af gekregen. Nu wil ik dat ook met het mineraal glas doen. Heeft iemand enig advies wat de beste manier is om dit te doen?

Met vriendelijke groet,

SJW

1 like

Het uurwerk zit nu al verdraaid in de kast. Hoe is de stift er uit gekomen?

Het probleem is dat het uurwerk niet verdraaid is. De wijzerplaat poten zijn afgebroken. En deze wijzerplaat moet vervangen worden.

1 like

Pittig. Je hebt die plaat al…? Anders ben je vrij kansarm vrees ik…

1 like

Zit er een stalen ring om het glas heen met ergens aan de zijde een inham om hem eraf te klikken?
Anders misschien met een luchtpompje via de kroontube lucht erin persen tot het glaasje eruit plopt?

Dat laatste zie je echt alleen heel soms bij vintage met plexi.

1 like

Klopt, nog een optie 3:
Glaasje eruit tikken met een schroevendraaier en er ook een nieuw glaasje inzetten :wink:

Ben ermee bezig. Heb iemand die deze plaat voor me kan verkrijgen.

En ook de asjes van de tellers vermoed ik zo…….
Ik zou hem toch met wat perslucht, pompje op de tube eraf blazen

4 likes

Het is een wellicht “offensive” vraag, maar - is dit horloge 100% “legit”?

Nou ja het ding is dat er een inkeping omheen zit voor de vezel maar geen aparte om hem op te liften. Denk dat ik er speciaal gereedschap voor moet aanschaffen.

1 like

Snap het, is een wat slechtere foto. Maar het is inderdaad een echt horloge met aankoopcertificaat etc en het echte Caliber 01 vanbinnen.

1 like

Is een optie, maar ben bang dat dit het interne van het horloge beschadigd. Heb ervaring met dit te doen bij oudere horloges (zonder glazen caseback). En daar zorgt het soms al voor moeilijkheden.

Moet het ding echt onder mijn neus hebben om er verder iets over te kunnen zeggen…

Ik zal er nog eens naar kijken en verder onderzoek doen.

2 likes

Dan kan de gene die deze wijzerplaat kan verkrijgen je ook vertellen hoe dit uurwerk uit de kast moet worden gehaald lijkt mij ?

1 like

Gesloten op verzoek ts.