Hoe verzenden naar Amerika?

Beste liefhebbers,

Ik heb al een tijdje een Benarus Worldiver GMT PVD liggen die kapot is :frowning: Het valt allemaal binnen de garantie.

Ik heb alleen het horloge nog niet verzonden, omdat ik een beetje huiverig ben dat hij niet aankomt in Amerika. Steve (de man met wie ik contact heb gehad van Benarus) vroeg mij het horloge met de reguliere post op te sturen.

Ik ben echter bang dat het kwijt raakt. Hebben jullie hier ervaring mee en wat zouden jullie doen in mijn geval?

Hier nog even een foto van het horloge. (wel mijn horloge, maar gemaakt door de vorige eigenaar)

Alvast bedankt,

Met UPS.

sorcees Schreef:

Met UPS.

+1!

LET OP! Het horloge komt op een zeker moment weer naar NL. Zorg dat je voordat je het naar de VS verstuurt eerst contact opneemt met de Douane om er voor te zorgen dat je weet hoe je het terugkrijgt zonder dat je OPNIEUW btw moet betalen. ZOEK DAT EERST GOED UIT!

Menno

Hoeveel zou het kosten om het horloge te verzenden met UPS?

Het horloge komt niet terug :frowning: Steve heeft aangegeven dat het erg lang zou duren eer ik het horloge weer terug krijg, ik heb gekozen voor een vergoeding. Ik krijg het bedrag dat ik heb betaald terug van Benarus. “gelukkig” geen zorgen over douane en dergelijke.

Met vriendelijke groet,

Mark Bender

je kunt op ups.com het bedrag uitrekenen door het online formulier in te vullen; let op: de uiteindelijke prijs is ex.btw.

Menno

Ik heb even gekeken naar UPS maar dat vind ik toch echt te duur voor een waarde van iets meer dan €300,- Ik zou nu €90,- moeten betalen om het horloge via UPS te verzenden. Bijna 1/3 van de waarde. Zijn er geen andere optie’s en hoe betrouwbaar is de reguliere post richting Amerika? Waar Steve Laughlin het zelf over heeft?

Gr. Mark

Hoi,

Zorg dat er buitenop het pakket staat: Returning damaged merchandice, all duties and taxes have already been payed for!
Ik heb ooit een horloge wat defect was geraakt, op deze manier terug gestuurd via TNT. Het horloge hoefde dus niet meer terug naar Nederland. Kostte minder dan 30 Euro via TNT.

En dat is goed afgelopen.

Groet,

Nico.

FWIW, ik heb in het verleden brandstoftanks voor motoren de hele wereld over verzonden (hobby projectje). Per expres met TPG post de hele wereld over voor iets van 32,50 ofzo. Waarde rond de 500 eu, nooit fout gegaan met iets van 80 tanks.

Kijk dat is goed om te horen! Ik ga het horloge maar eens maandag verzenden via TNT.

Goede tip van je Nico om dat erop te zetten. Had er nog niet aangedacht maar is eigenlijk wel heel logisch! :+

Bedankt heren!

Gr. Mark

Hoi Mark,

Voor extra duidelijkheid zou je in het pakket nog een kopie van de aankoop rekening van de Amerikaanse verkoper kunnen doen. Zodat de douane ook kan zien dat het horloge daadwerkelijk in the USA is aangeschaft. Volgens mij had ik zelfs de complete mailwisseling met de customer service van de verkoper in de doos gedaan, maar daarvan ben ik niet meer zeker. Dit als aanvulling op het verhaal aan de buitenkant. Ik had ook het geluk dat het pakket aan de customer service van dat bedrijf teruggestuurd moest worden. Dit versterkt de geloofwaardigheid nog wat extra.

Succes,

Groet,

Nico.