Hoe voorkom ik een zeperd?

Geen probleem, ik gooi er met alle liefde nog wat oudbollige gezegdes uit hoor. Ondanks dat het eigenlijk zeperd is, waar ik reeds steens op was gemaakt.

1 like

Grazie mille, om alvast in de vakantie stemming te komen.

1 like

Weet niet of het ook een Vlaamse uitdrukking is Lennert, dus waarschijnlijk kon je het niet weten. :wink:

Welkom hier Paul, bij dit gezellige en leerzame forum!

2 likes

Welkom bij de club :+1:

Eveneens in het blauwe deel te zien: Impulsaankopen (Kan een dure hobby worden)

1 like

Ik ben begonnen met het kijken naar nieuwe horloges. Den vind ik de Longines falgship heritage moonphase erg mooi. Ik houd van de klassieke uitstraling van deze horloges.

Voor je dit verkeerd leest: juist geen exemplaar kopen wat teveel gepolijst en opgemaakt is. Voor de rest is alles al gezegd.
Veel plezier hier op HF!

1 like

Zeker niet. Of toch niet in “mijn” kant van Vlaanderen, de verschillen kunnen binnen een straal van 20km al redelijk indrukwekkend zijn.

Ik zie hier wel regelmatig eens een woord of uitdrukking passeren die mij nog niet bekend was. Deze twee klinken extra smakelijk dus duimpje. :grin:

Keihard dat ja. :joy:

2 likes

Welkom Paul. Ik ben zelf ook pas 5 maanden actief op dit forum. We hebben -volgens mij- het 1e jaar een trust-level 1 status. Dat betekend dat we hier nog niet mogen verkopen (dat mag pas vanaf TL-2) maar we mogen hier wel kopen. Dat houdt automatisch ook in dat iedere verkoper hier een bekend en vertrouwd lid is en een aankoop dus relatief veilig. Ik kijk zelf ook vaak op het “blauwe gedeelte” en hoop daar ook nog eens de actuele nr. 1 of 2 van mijn wishlist te scoren.

Verder kun je voor dat mooie budget natuurlijk ook kiezen voor 2 mooie kwaliteit als-horloges ;-). Dat is misschien nog wel aantrekkelijker. Vanaf 2 mag je het namelijk een collectie noemen :slight_smile:

Succes met je keuze.

1 like

Sterker nog: TL-2 (met verkoop rechten volgens strikte forum regels) verkrijg je pas na 365 actieve dagen op het forum. Maar dan raak je dat ook niet meer kwijt, tenzij je je flink misdraagt :grin:

Ik heb zelf tot nu toe 3 heel mooie horloges via het “blauw” overgenomen en dat verliep in alle gevallen heel soepel, vlot en in een heel goede sfeer. Alle horloges waren net zo mooi en goed als waarmee geadverteerd werd.

Thanks allen! Goed te weten dat het “blauwe gedeelte” hier betrouwbaar is. Kan ik mij nu gaan oriënteren op de advies pagina.

1 like

Welkom Paul !

Voor een horloge die NIET hier op Horlogeforum wordt aangeboden :
Net voor de aankoop van een horloge mag je hier op HF steeds een nieuw draadje aanmaken zodat je tips of bevestiging kan krijgen over de staat en de echtheid. Vaak zijn er hier ook verkopers-ervaringen te vinden.

Dit is alvast de meest nuttige tip denk ik. Als je hebt uitgevogeld wat je wilt kijk je waar je dat kunt vinden (voor gebruikt hier of chrono24). Je kijkt welke je de beste optie lijkt en vervolgens kun je hier vragen of het horloge er netjes uit ziet, of het echt lijkt en of iemand ‘red flags’ ziet, etc. Advies over de prijs hoort hier dan weer niet en het is ook niet helemaal een aankoopadviesforum (scrabble!), maar voor je eerste dure aankoop zul je een hoop welwillende meedenkers tegemoet kunnen zien. Verder nog een tipje van mij: goedkoop is duurkoop, vooral bij zo’n eerste aankoop. Ga gewoon voor een horloge die qua prijs gemiddeld is ten opzichte van vergelijkbare modellen. Om de allerbeste deals te kunnen spotten moet je flink wat kennis hebben en je loopt een hoop meer risoco. Beter iets extra betalen en weinig risico in het begin.

Veel plezier en post vooral wat je ongeveer zoekt. Mensen geven graag suggesties hier!

2 likes

Welkom op het forum Paul :smiley: Alles is hierboven wel gezegd ,neem het ter harte en…we hebben allemaal weleens een zeperd gehad ,maar daar leer je van :wink:

In principe helemaal eens met SuperC, al zijn de papieren m.i. wat minder belangrijk bij vintage horloges. Bij vintage horloges zie je bijna altijd dat de papieren er niet meer zijn, of misschien nooit zijn geweest.

Luxe horloges van de laatste 20 jaar zou ik wel liefst met papieren hebben.