Hoe voorzichtig moet je zijn

met een duur horloge?
O.k. golfen is niet bevorderlijk voor het mechanisme.
Maar even een paar boomwortels weg hakken, werken met een schuurmachine,etc. etc.
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn horloge niet onmiddellijk van de pols gaat.

Schiet u maar :slight_smile:

Hendrik

Voor de wat lompere karweitjes gaan mijn wat duurdere exemplaren altijd af. Worden meteen vervangen door een monster. Die kan overal tegen (en zo niet, dan lig ik er niet wakker van)

Heb dat altijd wat apart gevonden. Dat je niet zou kunnen golfen met een automatisch horloge. Moet zeggen dat mijn golfervaring enigszins beperkt is en ook dateert van enkele jaren voordat ik mijn eerste automaat kocht. Maar ik kan me toch niet herinneren dat het slaan van een golfballetje echt enorme dreunen in m’n armen opleverde.

Verder, ja het gaat goed tot het niet meer goed gaat…:slight_smile:
Soms kan een horloge verbazingwekkend veel hebben. Maar voor door jouw genoemde klusjes draag ik toch altijd mijn klushorloge.

hendrik Schreef:

met een duur horloge?
O.k. golfen is niet bevorderlijk voor het
mechanisme.
Maar even een paar boomwortels weg hakken, werken
met een schuurmachine,etc. etc.
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn horloge niet
onmiddellijk van de pols gaat.

Schiet u maar :slight_smile:

Hendrik

TagEd Schreef:

Heb dat altijd wat apart gevonden. Dat je niet zou
kunnen golfen met een automatisch horloge. Moet
zeggen dat mijn golfervaring enigszins beperkt is
en ook dateert van enkele jaren voordat ik mijn
eerste automaat kocht. Maar ik kan me toch niet
herinneren dat het slaan van een golfballetje echt
enorme dreunen in m’n armen opleverde.

Verder, ja het gaat goed tot het niet meer goed
gaat…:slight_smile:
Soms kan een horloge verbazingwekkend veel hebben.
Maar voor door jouw genoemde klusjes draag ik toch
altijd mijn klushorloge.

hendrik Schreef:


met een duur horloge?
O.k. golfen is niet bevorderlijk voor het
mechanisme.
Maar even een paar boomwortels weg hakken,
werken
met een schuurmachine,etc. etc.
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn horloge niet
onmiddellijk van de pols gaat.

Schiet u maar :slight_smile:

Hendrik

Ik denk dat juist weinig ervaring het probleem is wanneer je tegen de grond slaat. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een balletje vloeiend wegslaan, slecht kan zijn voor een automaat.

Ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt, mijn vader had 30 jaar lang een Certina handopwinder en als hobby had hij beeldhouwen, na 30 jaar bonken met de hamer deed het horloge het nog prima. Ik heb de Certina nu en heb hem evengoed laten servicen maar niet omdat hij het niet deed, maar gewoon omdat het na 30 jaar denk ik wel nodig was.
Deze vraag is al vaker gesteld met verschillende antwoorden maar ik heb nog nooit een reactie gelezen dat een horloge door wat trillingen kapot ging.

groetjes Lenno

Inderdaad, golfen kan prima met een automaat. Ik doe overigens m’n horloges af tijdens het golfen omdat de kans groot is dat je horloge butst wanneer je je clubs in en uit de tas haalt.

Verder bij 't klussen m’n monster om de pols, ook als ik apparatuur moet opbouwen en flightcases moet sjouwen.

Misschien heeft het te maken met de middelpuntsvliedende kracht die tijdens de swing ontstaat. Dit in combinatie met een tikje zou wel eens slecht kunnen zijn.
Overigens lijkt het mij niet wenselijk om een horloge bloot te stellen aan allerlei stoten zoals bijvoorbeeld beeldhouwen.

Als ik iets ruigs ga doen, doe ik een skx009 om. Ware het niet dat ik hem net heb verkocht aan een forumlid… Ik ben op zoek naar een Oris Diver ter vervanging. Iemand nog eentje liggen?

lenno Schreef:

Ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt,
mijn vader had 30 jaar lang een Certina
handopwinder en als hobby had hij beeldhouwen, na
30 jaar bonken met de hamer deed het horloge het
nog prima. Ik heb de Certina nu en heb hem
evengoed laten servicen maar niet omdat hij het
niet deed, maar gewoon omdat het na 30 jaar denk
ik wel nodig was.
Deze vraag is al vaker gesteld met verschillende
antwoorden maar ik heb nog nooit een reactie
gelezen dat een horloge door wat trillingen kapot
ging.

groetjes Lenno

Ik heb 4 automaten gehad (jaren 70) waarvan de rotor los in de kast lag.
Waarschijnlijk toch allemaal veroorzaakt door trillingen (fietsen over slechte wegen).

Ik heb de indruk dat handwinders toch veel robuster zijn, ik heb een GP van mijn vader en die is echt mishandeld, maar loopt nog steeds als een zonnetje (horloge heeft net zijn 3e servicebeurt in 55 jaar gehad)

Voor het zware werk (incl sport) genoeg quartz-horloges aanwezig hier;)

hendrik Schreef:

met een duur horloge?
O.k. golfen is niet bevorderlijk voor het
mechanisme.

Golfen. Juist wel! Omega maakt er reclame voor. Super gaaf horloge vind ik.

http://www.omegawatches.com/collection/seamaster/aqua-terra-150-m/presentation/seamaster-aqua-terra-golf

Geen idee hoe schadelijk het precies is, maar bij zwaardere klussen vervang ik mijn daily beater Seiko Monster toch voor een G-shock.

Op mijn vraag aan de juwelier tijdens mijn laatste aankoop van een automaat, welke sport ik er beslist niet mee moest doen, antwoordde hij: golf.

Schijnt inderdaad de combinatie van de middelpunt vliedende kracht met een tikje te zijn, wat schadelijk is?

Ik denk dat het vooral de automaten zijn, de rotor is een van de teerste dingen in een horloge, ik kan me voorstellen dat die wel eens los kan raken door wat G-krachten.

groetjes Lenno

Skyjack Schreef:

Op mijn vraag aan de juwelier tijdens mijn laatste
aankoop van een automaat, welke sport ik er
beslist niet mee moest doen, antwoordde hij:
golf.

Schijnt inderdaad de combinatie van de middelpunt
vliedende kracht met een tikje te zijn, wat
schadelijk is?

(Kick)boksen is ook niet echt aan te raden meen ik ;-). Sowieso moet je dan een flinke divers extension hebben om een horloge om een handschoen heen te krijgen…

Je zou natuurlijk ook af en toe geen horloge om kunnen doen…:)o

Als ik in de tuin ga werken heb ik echt niet zo’n behoefte aan een horloge om de pols

Ik doe hem zelf altijd af bij het masturberen voor de zekerheid :wink:

Wat?! Nooit bij stilgestaan eigenlijk…

Erik11 Schreef:

Je zou natuurlijk ook af en toe geen horloge om
kunnen doen…:)o

Waanzin he!

Misschien ben ik niet freak genoeg aangezien ik hier ook wel eens heb gelezen dat er mensen slapen met hun horloge om :sunglasses:

Nu is me dat in een dronken bui heus wel vaker overkomen, maar om het nu moedwillig te doen, nou nee

Erik11 Schreef:

Waanzin he!

Misschien ben ik niet freak genoeg aangezien ik
hier ook wel eens heb gelezen dat er mensen slapen
met hun horloge om :sunglasses:

Nu is me dat in een dronken bui heus wel vaker
overkomen, maar om het nu moedwillig te doen, nou
nee

Of een douchehorloge hebben :S. Ik snap dat ook niet.

Ik doe eigenlijk alles met mijn horloge (submariner 114060). Hij is dan ook verre van krasvrij. Geen dikke krassen of zo, maar puntgaaf hou je hem echt niet als je hem iedere dag draagt. Het gekke is dat ik er moeite mee heb om ermee te gaan zwemmen!!