Aangezien ik het plan had niets te kopen kan ik alleen zeggen dat dit halfjaar bij mij al flink geëscaleerd is…vier aankopen die niet gepland waren is best veel. Voordeel is wel dat Rolex weer interessant aan het worden is om gewoon te dragen. Heb de afgelopen 3 jaar geen Rolex gekocht maar dat heb ik nu wel voldoende ingehaald vind ik zelf.
De hamvraag: hoe was jullie eerste helft? Laat maar zien wat er bijgekomen is of weggegaan, of beide.
Tja. In November van vorig jaar schafte ik de SBGA413 Shunbun aan, en zat de kers voor mij al we op de taart.
In het afgelopen half jaar heb ik dus in de verzameling een milde evolutie gezien, en geen revolutie meer. We zijn op het punt aangekomen dat ik blij ben met alles wat ik heb, en ik bij gelegenheid alleen nog dingen zou overwegen als een Reverso, een Credor met porseleinen wijzerplaat, of een Breguet 5157. Maar goed, de evolutie.
ERUIT
De volgende horloges hebben het nest verlaten wegens “andere chronograaf binnen bereik”, “oranje niet mijn kleur”, “ik wilde wat kleiners”, en “geen draagtijd”.