Hoe was jullie eerste helft (van het verzameljaar)?

Aangezien ik het plan had niets te kopen kan ik alleen zeggen dat dit halfjaar bij mij al flink geëscaleerd is…vier aankopen die niet gepland waren is best veel. Voordeel is wel dat Rolex weer interessant aan het worden is om gewoon te dragen. Heb de afgelopen 3 jaar geen Rolex gekocht maar dat heb ik nu wel voldoende ingehaald vind ik zelf.

De hamvraag: hoe was jullie eerste helft? Laat maar zien wat er bijgekomen is of weggegaan, of beide.

8 likes

En de vier die er het eerste halfjaar bijgekomen zijn…

30 likes

Heel goed, ik heb nog niets gekocht dit kalenderjaar :ok_hand:

2 likes

Herkenbaar!

De afgelopen paar maanden deze drie en zoekende naar nummer vier.

:sweat:

Vertrokken zijn een Breitling SuperOcean en een Tag Heuer Carrera.

Vijf horloges was voor mij een tijdje het maximum, die grens heb ik maar verschoven naar zeven.

:slightly_frowning_face:

15 likes

+1, -1 komt bij mij eigenlijk nooit voor;

19 likes

Deze aan geschaft tot dusver:
Van de eerste heb ik spijt. Het liefst smijt ik die de prullenbak in.

8 likes

Eerste helft afgesloten met slechts 4 nieuwe incomers. Maar er zijn ook in het zelfde periode 4 vertrokken. :+1:

9 likes

Tja. In November van vorig jaar schafte ik de SBGA413 Shunbun aan, en zat de kers voor mij al we op de taart.

In het afgelopen half jaar heb ik dus in de verzameling een milde evolutie gezien, en geen revolutie meer. We zijn op het punt aangekomen dat ik blij ben met alles wat ik heb, en ik bij gelegenheid alleen nog dingen zou overwegen als een Reverso, een Credor met porseleinen wijzerplaat, of een Breguet 5157. Maar goed, de evolutie.

ERUIT
De volgende horloges hebben het nest verlaten wegens “andere chronograaf binnen bereik”, “oranje niet mijn kleur”, “ik wilde wat kleiners”, en “geen draagtijd”.

ERIN
De volgende horloges zijn er voor in de plaats gekomen, twee met gesloten beurs, eentje gewoon botte aankoop:

Da’s een reductie met kwaliteitsverhoging. :slight_smile:

16 likes

Wat is er mis mee met de eerste ?

1 like

6 likes

Mijn horlogejaar is net zoals vorig jaar onrustig.

In:

Uit:

In en uit:

Inkomend:

En we zijn pas halverwege :upside_down_face:

Kom er maar in @daffie en @Slin

27 likes

Dat is wat je noemt een bewogen eerste half jaar. :rofl: :muscle:

4 likes

Hele jaar nog niets gekocht of verkocht. Alleen bestelling geplaatst voor een witte Speedy.

Zodra de 16570 terug is van service gaat die wel de verkoop in om de pot wat te spekken.

Kijken wat het najaar brengt :blush:

6 likes

Mag je die eerste bij mij thuis in de prullenbak gooien……… :smile::wink::blush:

1 like

Is een frankenwatch (Jenni). Zelfs bij zweet condens. Ik fietse een keer in de regen en er kwam water binnen en condens.

Vind je hem zo mooi?

Mooie King Seiko

1 like

gekkehuis hier geweest weer, nu wat rustiger :lying_face:

2 likes

Mijn nieuwe strategie wordt: geen snacks en impulsieve aankopen meer. Dat is het plan tenminste :disguised_face:

2 likes

Droog brood en water…nog beter. :+1:

1 like