Hoe werkt een Spirotor?

Kan iemand de werking van een Spirotor uitleggen? Het betreft een principe van beinvloeding van het draaimoment van de balans bedacht door de firma Parechoc SA (bekend van de Kif antishock voorziening etc.).

Mijn vraagbaak zegt:

Diese Form eines beweglichen Spiralklötzchenträgers wurde 1966 von der Schweizer Firma Parechoc SA entwickelt. Die Korrektur des Abfalls wird durch verdrehen des Spiralklötzchenträgers vorgenommen.

Is het verzetten van “porte piton” of het aanhechtingspunt van de spiraal. maw; aan het uiteinde van de spiraal zit een stiftje waarmee de spiraal vast gemaakt wordt aan de balansbrug. Deze aanhechting is verplaatsbaar om het recht tikken , synchroon lopen volgens de rustlijn van het echappement te regelen.
Dit versta ik mijn gedacht uit de duitse tekst.

Bedankt voor de uitleg. Ik dacht aanvankelijk dat het een voorziening is op het balanswiel zelf zoals bij de Gyromatic bijv.

Hier een plaatje van een R23G kaliber van Lip waarop de Spirotor voorziening aanwezig zou moeten zijn:

http://img2.freeimagehosting.net/image.php?6d7cec16ef.jpg

Het bovenste gedeelte op de balansbrug rond de incabloc kan verdraait worden om het balanswiel in zijn geheel te verdraaien en zo het recht tikken af te stellen.
Spirotor= spiraal roteren (balanswiel in zijn geheel)