Hoe werkt het Seiko Spring Drive kaliber ?

In mijn MM600 zit eveneens een spring drive en die is gewoon griezelig nauwkeurig. Ik ben er fan van.

Groet Bert

2 likes

Ik zal hier even een paar foto’s plempen, daar frist deze draad van op:

Non GS spring drive:

Ze hebben buiten de MM en de Tuna variant nogal een “aziatische look” vind ik.

Ik vind ze wél bijzonder, maar meer zoals een een kerncentrale bijzonder is. Knap gemaakt, maar ik hoef er denk ik zelf geen te hebben. Ik ben er nog steeds niet door gegrepen. Als er ooit een GS met een kwartskristal komt dan een met een 9F kaliber, dat is meer … to the point. De meerprijs voor mechanisch vind ik nooit een probleem, maar voor SD dan wel.

ik moest het opzoeken en een nieuwe eigenaar leest voor uit de manual:
"In respect of the service interval (particularly Hi Beat) what piqued my concern was the statement from the Instruction Sheet (downloadable from the Grand Seiko site) in the ‘Notes on overhaul’ section where it states the ‘overhaul’ be “2-3 years” and that “the first overhaul after purchase of your watch is particularly important for preserving the long-time use of your watch”.

Er zijn geen gecertificeerde Spring Drive sleutelaars buiten Japan.

Kosten @2012:
"The last price I was given was 420 GBP plus 150 for polishing if you want it."
Dat kan nu zo maar €600 zijn zonder polijsten (pond stond toen sterker). DHL naar Japan was laatst €80.

3 likes

Dit is mijn SD :wink:

[URL=http://s560.photobucket.com/user/biglion11/media/FA6652F8-B8DD-4BF4-A54A-E76F11F2B531_zpskwuopsry.jpg.html][/URL]

4 likes

Sony Nederland doet ook de service. Het kan best zijn dat ze hem naar Japan sturen, of niet :wink:

iPhone zeker? :stuck_out_tongue:

Nav jouw post even een paar minuten gezocht en ik vind idd dat miv vorig jaar er iig in Duitsland wel eens wat aan een SD wordt gedaan. Eigenaren (van GS dus ook non SD) in Duitsland zijn niet onverdeeld tevreden met service van Seiko Duitsland en sturen liever door naar Japan:
https://uhrforum.de/grand-seiko-revision-von-spring-drive-in-deutschland-moeglich-t257510

Laat op de avond haal ik Sony en Seiko kennelijk door elkaar… Het is ook niet de eerste keer :confounded:

1 like