Hoe wind ik mijn LACO horloge op? Ah, zo dus...

Als in - gaat niet verder? Dan ben je er. :+1: Dan niet verder forceren!

1 like

Gaat niet verder. Blijkbaar moet ik nog een hoop leren😂 Dank voor uw tijd Peter.

5 likes

Er zijn wel eens mensen die aan mijn toewijding twijfelen (onlangs heel drama met een inmiddels tot 2 keer toe geschorst nieuw, per PB foeterend lid) maar ik ben er echt om te helpen hoor. :wink:

22 likes

Mijn zegen heeft u Peter

2 likes

Elke dag pakweg 20 a 22 slagen opwinden, telkens de laatste pakweg 4 slagen wat rustiger voor de zekerheid. Dan gaat je veer heel lang mee. Gangreserve is om en nabij de 40 uur als het goed is.

3 likes

Blokkeren toch? Genoeg positieve recensies over jou op het HF.

Is al lang weer weg ook. En zijn neefje eveneens. :man_shrugging: :grin:

2 likes

Top dat het opgelost is. Deze optie bij LACO betekent in de praktijk dus dat de wijzerplaat 180 graden gedraaid wordt gemonteerd en je als het ware het horloge op de kop draagt, lijkt mij! Voor mij nieuw, maar het zal vast vaker gebeuren. Met datum optie wordt dat een stuk lastiger lijkt me :thinking:

3 likes

Brengt me bij de vraag: wat is een slag? Ik heb 2 handopwinders en de kroon diameter bepaalt hoeveel slagen de kroon draait als je 'm een flinke zwiep tussen duim en wijsvinger geeft. Ik doe het altijd op gevoel, merk dat het zwaarder gaat is stop.

2 likes

Ligt ook helemaal aan hoe groot je vingers zijn, dus is voor iedereen anders… …vooral bij een Speedmaster Pro (of welke mechanische handopwind-chronograaf dan ook) buiten de garantie echt met aandacht opwinden.

Want die moet HELEMAAL overnieuw gedaan worden als de veer breekt. Bij een SW-210 hoeft het uurwerk niet eens de kast uit om de veer te vervangen.

1 like

Datum maakt geen verschil. Gewoon venstertje aan de andere kant en een “lefty” geprinte datumschijf. Of gewoon venster aan de rechterkant, hoeft er niks aangepast te worden.

2 likes