Ik ben benieuwd of jullie zelf de horlogebanden wisselen of dit laten doen door een juwelier. Ikzelf wil wel een rubberen band bij mijn breitling maar zie er een beetje tegenop dit steeds door een juwelier te laten verwisselen. dit lijkt me helemaal lastig als je meerdere horloges hebt waar je mee wilt wisselen.
Doen jullie dit zelf, heb je dit jezelf geleerd of moet ik er niet eens aan denken om zelf te doen omdat ik niet handig ben?
Was laatst bij een juwelier hier in Doetinchem en
die zij dat hij het niet wilde doen omdat de band
van breitling anders was bijv.
Ik mag hopen dat dat niet Breitling AD Kopmels was? Anders koop je zelf een Bergeon 6767F, een fijne tool om banden te wisselen. Mocht je huiverig zijn voor schade, dan kun je altijd de kast afplakken. Altijd vanaf de achterkant werken.
Was laatst bij een juwelier hier in Doetinchem en
die zij dat hij het niet wilde doen omdat de band
van breitling anders was bijv.
Ik heb even gekeken bij mijn Super Ocean Professional en bij mijn Chrono Colt, maar het is in ieder geval bij deze modellen wel iets lastiger. Je kunt er via de zijkant absuluut niet bijkomen en via de achterkant kun je de springbar wel zien, maar zul je toch apart gereedschap moeten hebben om daar goed bij te komen. En dan kun je weliswaar de springbar er wel uitwippen, maar in elkaar zetten lijkt me ook wel een probleem. Ik weet niet of ik zelf zou gaan ‘peuteren’, aan de andere kant: ik ben een ‘nul’ als het gaat om dit soort dingen en vertrouw misschien wel wat al te snel op een ‘deskundige’.
Het is best te doen bij een Breitling hoor. Ik zou eerst wat ervaring op doen bij andere horloges. Een springbartooltje kopen is ook handig, hoeft niet meer dan 10 euro te kosten en je hebt er veel plezier van. Zoiets als dit.
Een stalen Breitlingband eraf halen of erop zetten vergt wat handigheid en oefening en je moet er wel even goed voor gaan zitten, je moet geen haast hebben.
Vervolgens een leren of rubberband erop zetten is een fluitje van een cent. Gewoon doen.
Zelf ik met mijn twee linkerhanden heb het kunnen leren.
en doe het gewoon zelf hoor. Is iets lastiger dan bij sommige andere, maar prima te doen als je rustig aan doet. Je moet alleen opletten dat de vork niet te breed is.
Ik doe het ook met de bergeon tool maar dan via de achterzijde van de klok, dan heb je wat minder kans op krasjes aan de voorkant van de lugs.
Het filmpje vindt ik daarom niet zo geweldig.
Ik doe het ook met de bergeon tool maar dan via de
achterzijde van de klok, dan heb je wat minder
kans op krasjes aan de voorkant van de lugs.
Het filmpje vindt ik daarom niet zo geweldig.
Lenno
Klopt zoals al eerder aangegeven door ticothijs82, altijd via de achterkant. Mocht je dan een kras krijgen maakt het niet zo heel veel uit.
Filmpje sowieso slecht. Wel een tool neer leggen en vervolgens met een mesje werken…