Hoe wisselen?

Ik heb en draag bijna alleen maar duikers; al zo’n jaar of 30 en dat bevalt me prima. Welke ik draag, hangt een beetje af van m’n gevoel. Soms heb ik opeens sterk behoefte aan een bepaald horloge; niet zelden beïnvloed door iets op HF of social media. Dan switch ik. Na een paar dagen ben ik, meestal, weer even klaar met een horloge en wissel ik, sowieso. En dan heb ik nog een vintage Omega, voor speciale/nette gelegenheden en m’n TAG Heuer Carrera, die ik vaak met racegerelateerde, zoals a.s. weekend weer, draag, for good luck. :racing_car: :checkered_flag: :trophy:
In totaal nu 13 horloges. Dus dan wordt 't eigenlijk nooit saai. Slechts één of twee horloges zou ik niet trekken. Een beetje keuze en afwisseling heb ik wel nodig. Ik eet ook niet elke dag hetzelfde. Dus. :person_shrugging:

3 likes

Verschillende manieren zo te lezen. Lekker dragen waar je op dat moment zin in hebt. Gelukkig heb ik er maar 3 maar je weet het nooit in de toekomst :wink:

1 like

Ik draag bijv sinds vorige week woensdag mijn SLA017.
Daarvoor 4-5 weken tijdens de vakantieperiode een Wolbrook.
Daarvoor een hele tijd een explorer 2.
Daarvoor weer de SLA017.

Mijn Zenith el Primero en Rolex Sub draag ik momenteel weinig.
Heb een Seiko Pogue in huis waar ik af en toe mee wissel.

Bij klussen oid doe ik horloge af, of als ik het vergeet klus ik met het horloge dat ik dan draag.

Mijn polerouters en UG diver heb ik momenteel ook niet veel om.

2 likes

Het is een kwestie van gevoel :woman_shrugging:

Als ik ga werken altijd dezelfde. 2 a 3 X per week.
Als ik ga sporten altijd dezelfde 3 X per week.
Als ik ga tuinieren vaak dezelfde in het seizoen minstens 5 X per week.
En voor de rest leg ik savonds random iets klaar en draag dat de volgende dag.

1 like

Ik heb een soort van “vaste dagen routine”. Op maandag vaak de DJ, op dinsdag de Speedy, op woensdag vaak de Aqua Terra, op donderdag vaak de Staudt. Op vrijdagen en in het weekend wissel ik vaak de Santos af met de 1908. Niet iedere week zo maar meestal wel.

1 like

Lekker setje hoor, toevallig nog onlangs een plaatje in Show je collectie gepost?

On topic: Waar ik zin in heb. Met de kanttekening dat wat ik niet draag, weer verkocht wordt na een korte periode van compulsief wel proberen te dragen.

Dankjewel Pjotr.

Ja, hier. Fotograferen is echter niet mijn sterke punt.

1 like

Gewoon waar ik goesting in heb van wat er thuis ligt.

Meestal wisselt het aanbod om de 1 a 2 weken.

Horloges draag ik typisch 2-5 dagen, en er kan wel een avondwissel bij zitten. Iets waar ik nooit langer dan 2-3d goesting in heb eindigt in de verkoop.

Week op, week af.

Ik draag meestal dezelfde voor langere tijd. Dus circa tien dagen of soms een week of soms drie weken en dan weer eens wisselen.
Maargoed met twee horloges en een G-Shock (voor klussen enzo) is de keuze lekker overzichtelijk :grin:

Ik heb 12 GShock horloges, voor het werk, en ik draag elke dag een ander, zelden 2 dagen achter mekaar dezelfde. Int weekend draag ik andere horloges. Dus ja, ik wissel wel lekker af :smile:

1 like

Ik wissel heel weinig, net vakantie horloge af gedaan en nu weer ander horloge om, die draag ik tot ik hem zat ben, en als dat gebeurd ga ik weer een ander horloge ophalen.