Hoe zie je het verschil tussen echt en nep - Rolex Submariner

kan je bij amsterdamwatchcompany.com trouwens ook nieuwe Rolexen bestellen?

Beste Ralph2,
Beetje laat maar :
Enkele kenmerken waar je een nepper aan herkennen
1 Het pareltje op de draairing moet verzonken zijn in zijn zetting ,het mag er niet boven uitsteken het pareltje moet trouwens licht geven in het donker.
2 De band van een Rolex Sub. daar moet je geen pinnen aan de buitenkant zien die schakels met elkaar verbinden dit is trouwens bij alle Rolexhorloges zo, alleen niet bij hele oude modellen.
3 Op de achterkant van een Sub hoort helemaal niks te staan ( dit is alleen bij de Sea-Dweller zo) en er moet zeker geen zichtglas zijn om het uurwerk te bewonderen.
4 Kijk met een vergrootglas naar de wijzerplaat als je onregelmatigheden ziet is het een nepper een Rolex wijzerplaat is perfect afgewerkt.
5 Het logo op de kroon moet er niet op gelijmd zijn, het moet 1 stuk zijn met de kroon en als je met je vinger erover strijkt moet je diepte voelen op het logo.
6 Bij een nepper zullen de indexen slecht oplichten in het donker ( kan je checken met een zaklantaarn)
7 Als er een kroon op het glas zit gegraveerd (bij zes uur) dan moet je dit bijna niet met het blote oog kunnen zien, als je het al vanaf een meter met het blote oog kan zien dan is het een nepper.
8 Het serienummer moet tussen de lugs bij zes uur zijn gegraveerd als je de band weghaalt kan je dit zien het serienummer begint altijd met een letter wat het jaar aangeeft waarin het horloge is gemaakt gevolgd door 6 cijfers .
9 Wanneer je de kroon los draait moet je een zwarte rubberen o ring zien dat als het ware verzonken is in een groef , soms zit er bij een nepper wel een o ring maar die heeft geen enkele nut en is ook niet verzonken in een groef.
En als laatste tip kan ik je geven kijk naar het horloge in z`n geheel ,Rolex is een topproduct perfect afgewerkt als je een slechte afwerking ziet ga er dan maar vanuit dat het een nepper is.

Groet Peter

Overigens is dit wel een kenmerk wat volgens mij nog niet op een replica is aangetroffen, maar dat zal een kwestie van tijd zijn.

Echt wel!!! Lees maar eens op mplaats!!

Op een mijn nieuwe Rolex sea-dweller kreeg ik 20 % korting dan praat ik over 3200 voor een SD!(oude prijs)
Mail mij maar dan geef ik wel een adres krijg je 15%!!

Dan kan je beter voor nieuw gaan!

Bram

Er heeft vorig jaar ook een draadje over dit onderwerp op dit forum gestaan, met mooie foto’s! Het ging met name om de kleinste lettertjes “swiss made” rond 6 uur.

Ik heb naar dat bericht zitten zoeken, maar kan hem zo 1, 2, 3 niet vinden…
Nog enig idee van wie dat bericht was of welke datum (ongeveer)?

Nee, ik weet de datum niet meer; kan ook wel anderhalf jaar geleden zijn. Ik ben wel aan het zoeken geweest, maar tot nu toe zonder succes. De zoekfunctie werkt niet met foto’s, toch? Zal je laten weten als ik 'm gevonden heb.

Ja, dat zou mooi zijn, alvast bedankt.
Ik ga er ook nog naar zoeken… :wink:

iemand anders eventueel een idee welk bericht hier bedoeld wordt…?

Van 2006 ,
Hallo had je mijn post al gezien op 25/ 02/2006 18.07
Had je daar niks aan,of wil je meer weten.
Groet Peter

Ja Peter, had ik gezien!
Zeer uitvoerig, denk dat iedereen daar veel aan heeft.

Maar wellicht dat iemand nog meer info heeft, vandaar.

Vind het vrij interessant, denk dat de Rolex ook nummer 1 is op de ‘namaak-lijst’, zijn natuurlijk ook horloges die iedereen wel tot de verbeelding spreken, al vindt de een ze mooier dan de ander…