Hoe zie je het verschil tussen echt en nep - Rolex Submariner

Ik ben op zoek naar een (echte!) Rolex Submariner met een groene of zwarte ring om het horloge. Nou worden er op Marktplaats en Speurders etc. erg veel aangeboden, voor veel verschillende bedragen.
De echte zijn allemaal globaal zo tussen de 3000,- en 4500,-
Maar hoe kan ik nou zien als ik met iemand in zee ga dat dat niet een nep exemplaar is van 300,- of zoiets. Ik heb begrepen dat je bij bepaalde replica’s als leek het verschil echt niet meer kunt zien…

Heeft iemand een goede tip in deze?

Ja, oke… dat lijkt me inderdaad een veilige manier, maar… ook gelijk een dure manier.
Als ik via een Marktplaats een zo goed als nieuw exemplaar kan bemachtigen voor 1500,- of nog meer onder de nieuwprijs dan lijkt me dat snel verdient…

Maar wel lullig als het dan achteraf een nep exemplaar blijkt te zijn… :frowning:

Vandaar dus mijn vraag.

Er zijn echt heel goede replica’s te koop inclusief papieren (die echt lijken). Zonder dat je ooit zelf een echte Submariner hebt bekeken en vast gehouden is het heel lastig een goede replica te ontdekken. Als je het echt niet zeker weet dan moet je gewoon bij de juwlier langsgaan om het te laten checken. Veelal zijn replica’s ook te ontdekken aan de vraag prijs.

Dan kun je het best iemand meenemen die veel ervaring heeft met Rolex, of met de koper afspreken om het horloge te laten toetsen door een juwelier…

Er zijn ook juweliers die “occasions” verkopen, ze komen regelmatig voorbij. Dan is de echtheid 9 van de 10 keer gegarandeerd en koop je ze ook voor rond de 3000 euro wat beduidend minder is dan de nieuw prijs.

Onder de 1500 Euro een Submariner via marktplaats!?! Ga er maar vanuit dat het een nepper is. Elke verkoper weet wat de prijs is, ook voor een 2e hands.

Leesfoutje Jürgen ;)… hij zegt: 1500 euro onder de nieuwprijs…

Raymond Schreef:

Leesfoutje Jürgen … hij zegt: 1500 euro onder de
nieuwprijs…

Oeps…

Dat is dan toch nog een redelijke prijs denk ik zo (rond de 3000 euro?) Als ik het fout heb moet je me verbeteren :wink:

Okay, de algemene strekking is dat je het beste naar een juwelier kunt gaan.
Ik begrijp dat dat inderdaad veruit de veiligste weg is.

Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen kenmerken zijn die een echte Rolex wel heeft, maar een replica niet. Zoals het gelaserde kroontje in het glas of zoiets.

Je kan het soms ook zien aan het kastnummer (Gravering) als je het bandje eraf haalt… Maar dan moet je wel een echte hebben gezien om dat te kunnen vergelijken.

Ik zou naar een dealer of een renovator gaan:
www.amsterdamwatchcompany.nl is een renovator/dealer die volgens mij best goed is.

Kun je direct gaan kwijlen bij de Van der Klaauw horloges die ze daar hebben.

Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen
kenmerken zijn die een echte Rolex wel heeft, maar
een replica niet. Zoals het gelaserde kroontje in
het glas of zoiets.

Tsja…

Prijs?

Kwaliteit?

Als het verschil 'm nu alleen in de naam zat, dan zouden replica’s toch (bijna) evenveel kosten? ;^)

Ook jammer dat je geen kwalitatief vergelijkbaar (of zelfs identiek) horloge kunt kopen waar je dan zelf effen het logo opplakt, zoals bij sommige kledingmerken nog wel werkt!

Dat gelaserde kroontje is nog niet zolang op de Submariners aangebracht. Dus er zijn ook Submariners zonder zo’n kroontje die echt zijn. Overigens is dit wel een kenmerk wat volgens mij nog niet op een replica is aangetroffen, maar dat zal een kwestie van tijd zijn.

De laatste generatie neppers is zo goed gemaakt dat je als leek niet ziet of hiij echt is of niet. Je zal zelfs eerder denken dat ie echt is want zo mooi kan een nepper toch niet zijn? Misbuut!
Neem 'm in ieder geval voor je koopt mee naar een officiele dealer die kan nakijken of ie echt is en of ie opgegeven is als gestolen. Want stel je wilt 'm laten servicen en het horloge staat bij Rolex als gestolen te boek… heb je ook weer een probleem.

Naast de goedkope neppers kun je ze ook kopen voor 800 euro (en zelfs nog duurder!). Die zijn echt niet van de echte te onderscheiden. Waarschijnlijk ook niet door een dealer.

Kan misschien alleen als ie serienummer checkt en dan is het maar de vraag of alle verkochte met serienummer centraal geregistreerd staan.

De eerste neppers met gelaserd kroontje zijn er ook al…
Ik dacht dat het gelaserde kroontje zo rond 2000 geleidelijk werd geintroduceerd, model na model…

Ralph de tweede, ik zou beginnen met de aankoop van een boek : the Rolex Report van John Brozek ,te koop op eBay USA voor $ 40,- (je krijgt er ook nog een pocket boekje gratis bij voor onderweg) hij beschrijft in dat boek 5 categorieën neppers. van slecht naar , van bijna niet van echt te onderscheiden.
als koper van een eerste Rolex ? geeft Brozek het advies: koop de verkoper en niet het horloge.

succes, André

Ik kan dit helemaal beamen, heb er een dames perpetueel goud-staal naar gebracht uit 73 en heb hem terug gekregen als een plaatje en precies volgens voorafgaande prijsopgave (was400,-) maar kon ook gelijk in de etalage! mocht je meekijken Roel bedankt. (vrouw ook heel blij)

gr Mike

Nooit aan beginnen. Tenzij je van een gokje houdt is de kans op een nepper groot met gratis enorme koppijn.
Rolexen zijn gewoon bijzonder waardevast en zijn Subs zo populair dat een flinke korting bij bijvoorbeeld Schaap & Citroen je wel kunt vergeten. Voor jou 10 anderen die grif de volle 4000 euro op tafel leggen. Er is zelfs een wachtlijst. De groene Sub, de kermit is helemaal moeilijk te krijgen.

Betrouwbare adressen:
uhrenfreund.com
steinermaastricht.nl
polshorloges.net
amsterdamwatchcompany.com

En met wat meer uitzoeken: de sales corner van www.r-l-x.de