Hoe zit het met de "Rainer" horlogeboxen/kisten/dozen

Carissimi Amici,

Na het forum uitvoerig en uitbundig (nou ja) te hebben uitgeplozen, op zoek naar een zo mooi mogelijke horlogebox lijkt mijn voorkeur een wending “Oostwaartsch” te maken, meer precies richting een “Rainer” box. De zespersoons variant (wegens bescheiden collectie), en misschien wel de ingelegde versie, want smaken verschillen nu eenmaal.

Het valt me echter op, en niet mee, dat wat er over deze boxen te vinden is al een tijdje oud is (onderstaand overzicht dateert uit 2010). Ik heb inmiddels wat rondgevraagd, het forum bekeken (voordat iedereen daarover begint :-)), en “the man himself” gemaild, maar zonder resultaat.

Dus: zijn er gewaardeerde medeforummers die wél weten hoe, of, waar, etc. deze Rainer nog in bussines is, en hoe hij te bereiken is? Of heeft iemand nog precies de box die ik zoek gloednagelnieuw en spotgoedkoop beschikbaar :-)…

Voor de plaatjesliefhebbers een link met zijn assortiment (van alweer een tijdje geleden)…

Wauw! De 8-vakjes box wil ik ook wel! Ben benieuwd of je ze nog vindt.

Deze?

http://www.ebay.com/sch/finestboxes/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=

Yep, die, maar dan een box in een andere variant. Ik had hem al gevonden, maar op mijn, in mijn allerbeste Duits geformuleerde vragen kwam geen antwoord…

Ik vind ze eigenlijk wel waanzinnig mooi. Vooral de houten versies met “Burl” of “macassar”. Nice :slight_smile:

Ik ook :smile: Ik hou je op de hoogte!

Wow, die walnut vind ik zelf waanzinnig mooi, ik hou dit topic in de gaten!

Heb er enkele van deze en ze zijn zeker OK :wink:
Altijd heel correcte service van Rainer gekregen :thumbsup:

1 like

Dit zou hem dan moeten worden…

Even een update nav een mailtje van Rainer, die nog steeds in business is:

De mooie boxen (imho) van exotisch hout, of “Kevlar”, heeft hij niet meer, het is voornamelijk zwart wat de klok slaat. Zijn Ebaywinkeltje, voor het geval er geïnteresseerden zijn, plak ik even hieronder.

Voor medeforummers die per ongeluk bovenstaande box hebben, en er ook nog vanaf willen, hou ik me van harte aanbevolen…

Oehwww, zou ook mijn keus zijn.

Mooi.

Elf.

Zojuist ook een prachtige horloge box van Rainer besteld. Ik heb de 6-vaks versie gekozen. Momenteel heb ik 3 horloges en dat worden er nooit meer dan 6 (nee echt waar :blush:)…

Dank HF leden voor de mooie tip!

1 like

Ps nu maar hopen dat de druksluiting het goed houdt over de jaren. Ik heb begrepen dat die goed z’n werk doet…en de box zeer goed afsluit. Zou rot zijn als de sluiting na verloop van tijd kuren krijgt en je de box niet meer open krijgt :joy:

Ik heb het slot van mijn Rainer 8 stuks horlogedoos verwijderd. Het knopje bleef vaak hangen of viel er helemaal af.

Ouch…niet de reactie waar ik op zat te wachten :sweat:

Als het bij mijn box zover is dan kom ik je nog even lastig vallen met vraag hoe je het slot netjes hebt verwijderd :innocent:

Het slotje werkt tamelijk simpel; Het knopje aan de buitenzijde is “draaibaar”, en daarmee is het “aangrijpmoment” van het slotplaatje te regelen. Na wat gefriemel, en toen alles precies goed stond, heb ik er een drupje superlijm aan gespendeerd, en sindsdien is alles perfect. Kom je er niet uit Pm dan even, ik heb er wat foto’s van…

Top…dank voor je uitleg. En als ik de box in huis heb dan ga ik eens neuzen hoe dat nu allemaal precies zit met het slotje.