Hoe zit het ook alweer?

Een nieuw horloge loopt per dag een paar seconden voor of achter ?

Een horloge s nachts op de wastafel loopt een paar seconden sneller/langzamer afhankelijk van de positie. Welke positie??
Serieuze vragen, geen humor a.u.b. :sunglasses:

Dat moet je voor ieder horloge zelf uitvinden luiwammes. Gewoon proberen wat het horloge doet in de diverse posities.

2 likes

image

3 likes

Is dat voor ieder nieuw horloge gelijk dan?
Dank toch voor uw vriendelijke reactie.

Volgens mij maakt die wastafel weinig verschil :roll_eyes:

1 like

Daar heb ik wat aan, mijn dank.

Je zou is kunnen kijken of er verschil is tussen het nachtkastje en de wastafel?

Maar het gaat om de positie en als het je stoort gewoon proberen welke positie wat doet.

1 like

Ja ik weet ook wel dat er mensen zijn die s avonds wat anders doen met hun horloge…

Nee. Ik zeg toch dat je dat voor ieder horloge zelf moet uitvinden.

Sorry voor de wat korzelig reactie. Dat komt omdat ik me best vaak een beetje aan u irriteer.

2 likes

Daar hadden we 10 oktober over kunnen praten :sunglasses:
Maar om nou onmiddellijk in de scheldmodus te schieten bij een toch redelijke vraag… zucht

2 likes

Als je een Rolex 15xx uurwerk hebt wel. :slight_smile: …anders moet je het, zoals @TimeLapse aangeeft, even zelf uitzoeken. Mijn Sinn (ETA 2893-2) loopt overdag een paar seconden voor, die haal ik 's nachts weer in door hem op zijn glas te leggen (op een doekje uiteraard).

2 likes

K*t automaten, koop toch gewoon een betrouwbare Quartz. :rofl::wink:

5 likes

Beste Hendrik, als je luiwammes al als scheldmodus ervaart zou ik ramen en deuren dicht houden en niet naar buiten gaan. Niet TV kijken ook.

Luiwammes ben je bijvoorbeeld als je niet eerst eens gaat rondkijken op het forum of er al niet topics bestaan waarin je vraag wordt beantwoordt voor je anderen gaat vragen om te beantwoorden. Dus het was inhoudelijk een volstrekt legitieme opmerking.

Een enorme luiwammes ben je ook als je bijvoorbeeld te lam bent om uit te zoeken hoe je een fatsoenlijke foto van je horloge maakt, terwijl het niets voorstelt.

Van die dingen!

2 likes

Wie zegt dat het een automaat is? Misschien is het wel een quartz. Wie zegt dat er een horloge is? :joy:

2 likes

Volgens mij is @hendrik gewoon een act, net zoals Archieluxery :wink:

1 like

Is positie afhankelijk. Bij de horlogemaker kan je het laten meten op een timegrapher. Deze kan vanuit diverse posities je horloge testen.

Ik weet bijvoorbeeld dat mijn horloge per dag 0.1 seconde achter loop. Door het horloge tijdens de nachtelijke uren op de zijkant van de kroon te leggen, loopt het horloge elke nacht de 0.1 seconde weer in.

Met als resultaat een 0.0 afwijking in de maand. Slaat dit ergens op? Nee, maar het is wel leuk.

2 likes

Elke nacht gewoon plat.

1 like

:joy: :joy: :joy:

1 like

Strak plan! :sunglasses:

Lapse swans :blush: