Ik pas het aan de activiteiten die er die dag zijn. Dus als voorbeeld als ik boodschappen moet doen, of in de tuin wat rommelen draag ik een andere horloge als ik even in mijn tshirtje naar de stad wandelen voor een goddelijk bakkie.
Rouleert lekker én horloges blijven in zeer goede staat.
Meestal wel een week dezelfde. Geeft mij meer rust dan dagelijks of zelfs op een dag wisselen.
Vorig jaar heb ik een paar maanden op rij slechts één horloge per maand gedragen. Aanrader!
Meestal elk horloge 2-3 dagen, maar heb sowieso mijn favoriete horloges. Mijn kleding bepaald ook de welke ik kies. Heb keuze uit 10 horloges. Maar draag deze het liefst:
dat heb ik nu ook ontdekt, dat rustgevende 
Dat wisselt 
Ongelooflijk. Ik flipper wel eens, maar toch niet 1x per dag of vaker🙈
Oeps. Ik had gehoopt niet die ene gek te zijn. Maar ik betrapte mij er gister op dat ik halverwege de dag de drang had om te wisselen en dat ook deed.
Soms een paar dagen, soms als ik onverwachts nog wat anders ga doen toch wel een keer per dag etc.
Vaak loop ik weken met hetzelfde horloge om. En dan net als het onmogelijk blijkt te zijn denk ik: “Eigenlijk had ik vandaag dát ándere horloge willen dragen
”…
…en dan gaat het horloge van zaterdag, ook maar op zondag om de pols 
Ik kies iedere dag een andere en heb er ook wel veel rond de 40 stuks. Maar er zitten veel vintage uurwerkjes bij van 50 tot 100 jaar oud en die zijn niet waterdicht…
Meestal heb ik gewoon zin in een bepaald klokje.
Op zondag kies ik uit twee, goudkleurige, horloges. Een FC, nu zowat tien jaar oud, gekregen van lief, kinderen en schoonkinderen en de gouden Certina Bristol uit 1965, uit de erfenis van mijn vader.
Dan ligt het horloge voor de komende week al klaar. Een week lang heb ik me er al op lopen verkneukelen dat ik 'm ga dragen. Op zondag komt het horloge voor over ruim een week uit het kistje. Zorgvuldig gekozen na allerlei afwegingen. Heerlijk!
neen, flipperen doe ik niet, althans tot hiertoe nog niet 
Ik zit in een fase waar ik nu veel koop, veel verkoop, en probeer daarom elke dag een nieuwe uit. Normaal gesproken wil ik na 3/4 dagen wel weer een andere proberen, en voor geplande seminars en prive seminars over het algemeen een dresser.
Mijn “collectie” bestaat uit 15 horloges. Voor de Corona-pandemie ging ik nog naar kantoor en droeg ik de hele dag hetzelfde horloge, dus geen wissels gedurende de dag. Inmiddels werk ik al een jaar volledig vanuit huis en wissel ik gerust drie keer per dag. Al mijn horloges krijgen nu meer draagtijd dan eerder.
Zit bij mij totaal geen logica of volgorde in. Het is net hoe de dag uitziet.
Meestal sowieso 2x per dag. Afhankelijk van hoe onrustig het in de kliniek is en daarmee hoe groot de kans op fysieke escalaties. Dan draag ik op werk de G-Shock en wissel ik na de dienst.
Het varieert heel sterk, depending on my mood zou ik bijna zeggen. Meestal een aantal dagen voor de favorieten. Merk wel dat ik momenteel, vanwege thuiswerken, net wat vaker wissel. Ik krijg ook steeds meer de behoefte om het aantal te gaan reduceren.