Hoelang draag jij een horloge voor je wisselt?

ik heb een tijd gehad dat ik iedere dag wisselde van horloge, zelfs tweemaal per dag.
natuurlijk is dat niet moeilijk met een collectie van een vijftig stuks :smiley:
maar naarmate ik zo een beetje berust ben geworden in mijn verzameling merk ik ook dat de tijd dat ik een horloge op de pols zet die er ook een tijdje op blijft.
in plaats van één dag kan het nu soms wel een paar dagen zijn,

ik merk dat ik er meer geniet van heb ze iets langer te dragen dan kortstondig.
het is, voor mij althans, een andere belevenis.
het heeft ook te maken dat ik een variatie aan horloges heb, van modern tot vintage, van dress watch tot beater :ok_hand:

dat brengt mij dan op de vraag hoe sommigen hier onder jullie dit ervaren?
hebben onder jullie soms een schema van horloge draagtijd?
of gebeurt het spontaan volgens het gevoel?
laat het hier eens weten :smiley:

7 likes

Leuke vraag! Al is mijn antwoord erop heel simpel: nooit. Ik hou het altijd bij een enkel horloge :slight_smile:

2 likes

Ik draag meestal 4 tot 5 dagen dan wissel ik👍

2 likes

Ik ben mijn favoriete horloges steeds langer gaan dragen, ongeveer een week. Was een van de redenen om verzameling flink uit te dunnen en te genieten van een paar stuks.

1 like

Spontaan, voornamelijk iets aandoen wat goed matcht met de rest van de outfit. Verschilt dus van dag :joy:

2 likes

Heb eigenlijk allemaal automatische uurwerken en draag ze meestal een dag en wissel dan met een andere de hele week door. Voor afspraken en wanneer ik nette kleding draag doe ik dan meestal een dress watch om zoals de Seiko Cocktail voor de rest voornamelijk duikers.

1 like

Ik beslis ook gewoon spontaan, en kijk ook nog wel even naar het weer
Op zonnige dagen draag ik wat anders dan op een regenachtige dag :blush:
Wisselen doe ik over het algemeen niet, hij gaat af als ik naar bed ga.

1 like

Hoelang draag jij een horloge voor je wisselt?

Antwoord: dat wisselt!

19 likes

Voorheen wisselde ik al tussen ontbijt en lunch. Tegenwoordig combineer ik het met een schone boxershort. Dus zo 1x per 5 dagen of zo.

11 likes

Ik eens per drie dagen, maar moet er ook voor naar de externe kluis. Dan kies je wel wat zorgvuldiger.

Heb nu nog maar een collectie van twee stuks.

En dat geeft rust, beide hebben een reserve van 70 uur dus kan één van de twee makkelijk een paar dagen laten liggen.
Ach de Seiko is eigenlijk mijn werk /beater maar heb nou ook niet zulk werk dat het horloge daar schade van zou oplopen.
Meestal wissel ik nu om de twee dagen.

6 likes

Om de paar weken en soms om de paar maanden net waar ik zin in heb

1 like

Ik doe gewoon om waar ik smorgens zin in heb, denk er eigenlijk niet over na. Keuze is ook beperkt met 4 stuks.

1 like

In ieder geval 3-4 dagen tot maximaal een week. Maar ik heb genoeg om te kiezen ( 35 ) plus
:+1: :rofl:

1 like

Ik merk dat, wanneer ik zoals de laatste tijd te veel horloges koop, ik ze het liefst allemaal zou dragen.
Dat gaat niet dus dan maar elke dag een verse.
En dan, zoals je zelf al zegt, wanneer ik wat berusting krijg, wissel ik wat minder vaak. Ook om zo’n mooi toestel de tijd te gunnen aan m’n pols te wennen.

1 like

Zo vaak?

Vroeger jaren aan een stuk.Ik had een (1) quartz (type sjiekenbak)en was die versleten uiterlijk of kapot innerlijk werd het horloge vervangen.Toen ik niet meer moest werken zocht en vond ik een hobby:
het obsessief verslaafd aankopen wat ook maar binnen handbereik kwam en al dan niet betaalbaar
was.Resultaat :ik loop nu weer al jaren met een seiko type sjiekenbak.Als rechtgeaarde horlogeschijtluis heb ik te veel schrik mijn aanwinsten te beschadigen.Voer voor psychologen?

3 likes

In de ochtend,in de middag,als ik ga klussen, en in de avond daarna deze weer op de winders.

1 like

Zeker, ik werk volgens een draagschema:

Z

15 likes

Soms langer, soms korter.
Hangt ook een beetje van de kleding af; soms kleurt een combinatie niet zo lekker. Dan is het wissel tijd…

1 like