Leer kan prima. Ik heb onder andere een lichtbruine band er bij, een beetje het soort wat je wel op fliegers ziet met wit stiksel. Geeft een beetje een khaki look, staat goed bij donkerblauwe en zwarte kleding vind ik. En het zit lekker.
Let er wel op dat je niet een te dunne band neemt, dat staat niet weet ik uit ervaring. Ook kan je best 22 mm nemen en die er tussen frommelen (of inkepingen uitsnijden), een 20mm is wat smal vind ik.
Dit verhaal komt me bekend voor, had eenzelfde probleem met mijn Velatura. Kan uit ervaring zeggen dat zelfs als een juwelier seiko verkoopt dit geen garantie is dat ze de band netjes kunnen verstellen. Hetzelfde model in hun aanbod hebben is in deze wel een pre hoewel dit met een monster wel erg lastig gaat worden in Europa. Overigens, er zijn handleidingen met plaatjes beschikbaar op internet over hoe je een monster band kan verstellen, daarmee vond ik het zelf wel te doen. Succes!
nou, vandaag weer bij de juwelier geweest, de pinnen die bij seiko waren besteld konden onmogelijk in de band worden gemonteerd heb ik me laten wijsmaken. Ze hadden er meerdere besteld en geen enkele was de goede. Het horloge ligt weer bij de horlogemaker en deze maakt er zelf pinnen in… Zal mij benieuwen of ze zich nu wel aan de afspraak houden.
Ben 'm inmiddels ruim twee weken kwijt. (en dat voor een horlogebandje)
heeft iemand van jullie misschien ervaring met die pinnetjes die er in zitten? zijn dit buitengewone pinnetjes, of heb ik me gewoon voor de gek laten houden?
Hallo,
Enkele foto’s gemaakt.Hoe een Monster eruit ziet weten de meeste van jullie wel. Dat hij ook goed valt om een kleinere pols is voor mij een aangename verrassing.De Watchadoo versterkt de uitstraling van het Monster. Het horloge valt prettig om de pols en ondanks of dank zij het aanzienlijke gewicht is het een prettige horloge. Hij loopt als een speer met een afwijking van 5 á 10 seconden per 12 uur. Mijn eigen topmodel, dochter van 2jaar toont dat ik nu drie Seikootjes heb, te weten mijn ‘ouwe’ quartz, mijn seiko5 op een RIOS bandje en mijn pronkstuk, de black Monster Mod made by Mad MonsterModder Robbie409. Nu ben ik voorzichtig aan het kijken voor een vintage/chrono/dress watch. Hoeft niet per se een Seiko te zijn. Bedankt voor het kijken en de Monster kan ik dus werkelijk iedereen aanraden.