Ik merk de laatste tijd dat mijn SKX van 2 jaar oud niet veel gang reserve heeft.
Bij het dragen van een hele dag en dan een nacht op het nachtkastje komt het zelfs wel eens voor dat na een uur of 7 het uurwerk al stil staat.
Een service beurt na 2 jaar lijkt mij toch wel erg snel voor dit uurwerk, of is hier wat anders aan de hand?
Een halve marathon moet voldoende zijn
Maar zo een 7s26 zou bij normaal dragen echt voldoende en rap genoeg moeten winden volgens mij.
Ik heb dit ook gehad met mijn deep blue.
Bleek ongesmeerd de fabriek te hebben verlaten…
Een gevalletje OOPS
Dus service en een blik olie was de oplossing helaas.
Mijn skx houdt het veel langer vol. Die is wel nog nieuw maar ik denk dat er inderdaad iets niet helemaal klopt
Een nieuw uurwerk is goedkoper dan servicen als ik mij niet vergis
Gevalletje garantie nog net binnen de 2 jaar toevallig?
Ik doe s morgens samen met mijn skx de Seiko Swing voor 60 seconden. Loopt ie 2 dagen op zonder problemen.
Beeldmateriaal, ja graag!
Not my Watch. Not my hand. Just example.
Jammer. Ik was vooral nieuwsgierig naar hoe jijzelf de Seiko Swing deed.
De mijne loopt na een dag dragen nog bijna twee dagen. Jaartje oud en in roulatie gedragen, maar ik zou die van jou onder garantie laten bekijken als dat kan.
Tja via Eglobal gekocht dus contact zou moeizaam verlopen denk ik.
Meegeleverde garantiekaart is internationaal geldig.
Oké, even opzoeken of ik die er bij heb gekregen
Hier ééntje van bijna 2 jaar oud (denk ik). Deze loopt na een dag dragen zeker nog 36 uur door, misschien nog wel langer maar ik let er niet zo vaak op.
Hier óók zo’n 36 uur; toevallig zondagavond na een weekend zeilen het horloge afgedaan…
Dinsdagochtend 5:50 is ie gestopt!
Ik heb een SKX007 van tien jaar oud.
Hij is inmiddels een paar seconde in de min gaan lopen
maar de reserve is nog geheel volgens specs.
Ook het hardlex heeft maar een paar kleine krasjes dus
dat is zo slecht nog niet tov saffier.
Bij een andere Seiko heb ik bij monsterwatches een nieuw
7S36c uurwerk laten plaatsen, dat was 5 tientjes zoiets.
Oké, dat valt nog mee inclusief plaatsen. Heb het eergisteren nog 1 x uitgeprobeerd en de reserve was 20 uur.
Vandaag weer om de pols en test het weer eens uit. Met 20 uur kan ik nog wel leven maar heb het ook wel eens een stuk minder gehad. Als ik toen het horloge niet gelijk om had gedaan na een nacht slapen stond deze al stil.
Tja, vreemd.
Ik weet ook niet hoeveel je beweegt.
Je hoeft niet perse op een vliegtuigplatform te werken maar ik
heb er nooit problemen mee, ook niet op een rustig dagje.
Tja wil ook wel eens een avondje bankhangen lekker Netflix aan. Maar wel altijd nog de hond uitlaten voor ik naar bed ga. Vandaar ook een beetje de begin titel ‘hoeveel beweging heeft een SKX nodig’ maar vandaag een drukke dag dus wacht nog een nacht af.