Hoeveel horloge heb je?

Sorry, bericht per ongeluk eerst gepost bij vintage (bericht mag daar weg)
Groet Roelof

Ik heb met de zoekfunctie in het archief gekeken, omdat het logisch lijkt dat deze vraag eerder is gesteld. Ik heb echter niets kunnen vinden en het lijkt me wel aardig om eens uit te wisselen hoe sterk het horlogevirus en/of de horlogeverslaving bij ons heeft toegeslagen. Als ik ook in de recente bijdrage van Dreski lees dat hij het kopen van een nieuw horloge in 2011 zo lang mogelijk probeert uit te stellen, dan is het meer dan een onschuldige hobby. Het gaat mij om complete ‘ready to wear’ horloges en niet de losse uurwerken en kasten, die half uit elkaar liggen te wachten op betere tijden.
Ik zal beginnen: 23

Ik 8 nu.

3 stuks :slight_smile:

16800

16700

16570

19

Ik heb er 9

Ik ga ff tellen straks. :smiley:

3 (Omega Aqua Terra Chrono + Omega Seamaster 300 + Heuer Bundeswehr Chrono) + een Seiko Panda in de verkoop. Als die verkocht is komt er weer een ander horloge als daily beater en een beuk/klus/rag/vakantiehorloge (PMLE?).

Inderdaad, met type en eventueel reden aanschaf erbij is veel leuker:

In chronologische volgorde:
Seiko 5Y23-6030,1984, verjaardagscadeau, import uit Hongkong.

Emporio Armani, model 5311 zwart metallic,2002, in Italie aangeschaft als troost voor het verongelukken van mijn twee jaar eerder aangeschafte ML automaat.

“Remeha” reclameduiker type wegwerp, 2006,

Blancpain Leman ultra thin big date 2850-1127-53, 2009, ter gelegenheid van 40e verjaardag.

7

Even snel gerekend kom ik wel over de 50 (incl. een enkele quartz). Ga ze maar niet allemaal opnoemen hier :smiley:

Niels2 Schreef:

Even snel gerekend kom ik wel over de 50 (incl.
een enkele quartz). Ga ze maar niet allemaal
opnoemen hier :smiley:

+1 (alleen oud en mechanisch)

Stuk of 10. Bij elkaar nog niet eens de waarde van een klokje van XXoF. :smiley:

42 stuks

Ehm, veel :smiley:

Ik geloof iets van 75 ofzo.

Groeten,

Martin

12 stuks

Vaste collectie:

PrePro Omega Speedmaster
Sinn EZM 3
Glycine combat diver
Seiko 6309 (altijd 1 in de collectie)
Azimuth horlogeforum ltd 2010
Pellikaan horloge forum ltd 2009
Auguste Reymond horloge forum ltd 2008
Seiko Nooka
Pulsar LED

Daar"omheen" wisselt het, lcd’s, quartz, handopwinders, verschillende Seiko’s, een beetje vintage enz. Ik probeer het te maximeren op 15 stuks (willekeurig grens getal:) )

6 stuks

47, waaronder 11 vintage Seiko chrono’s (6138 en 6139).

Het valt mij mee tot nu toe. Ik dacht dat er zeker mensen boven de 100 zouden komen. Tot nu toe één uitschieter van 75. Ik wil wel het volgende opmerken: bij andere vormen van verslaving is er een sterke neiging het gebruik/de aantallen wat lager voor te stellen dan de werkelijkheid. Zou dat hier ook het geval kunnen zijn? Bij roken en drinken zullen artsen al vrij snel de opgegeven hoeveelheid verdubbelen.

Roelof Schreef:

Het valt mij mee tot nu toe. Ik dacht dat er zeker
mensen boven de 100 zouden komen. Tot nu toe één
uitschieter van 75. Ik wil wel het volgende
opmerken: bij andere vormen van verslaving is er
een sterke neiging het gebruik/de aantallen wat
lager voor te stellen dan de werkelijkheid. Zou
dat hier ook het geval kunnen zijn? Bij roken en
drinken zullen artsen al vrij snel de opgegeven
hoeveelheid verdubbelen.

Als je je schaamt voor een verslaving, dan klopt het wel. Ik, persoonlijk, schaam me niet voor dit soort aantallen. Zolang mijn kinderen nog te eten krijgen :wink:
Ik ken vééél ergere gevallen. Mensen met 500+ G-Shocks, of meer dan 1200 vintages. Ook zij zijn eerder trots dan beschaamd.

Groeten,

Martin