Ik doe 's ochtends een horloge om. Soms heb ik het horloge van gisteren nog om. Dat draag ik die dag tot ik wat anders pak. Het is vaak gewoon 1 horloge voor een dag, soms meerdere dagen.
Zo sta ik ook rustig met de Reverso in de tuin te werken. Mocht er water bij komen, dan doe ik kwetsbare horloges even af, maar de meesten kunnen er prima tegen.
Sporten gaat ook prima met elk willekeurig horloge uit de stal.
Tijdens het slapen draag ik nooit een horloge. Ik zet ook nooit een wekker, ik ben vrij goed in het inschatten van de tijd. Bij het aankleden zoek ik een passend horloge uit, soms wissel ik ook even een bandje. Ga ik later op de dag wat activiteiten doen met stoot- en krasrisico, dan gaat de G-shock om.
Ochtend 1 om te gaan werken,
Avond 1 om te koken,
Nacht 1 met goede lumen die ik zonder bril kan aflezen (quartz met lampje zie ik ook niet duidelijk genoeg)
In de praktijk zijn avond en nacht dikwijls dezelfde dan kies ik bij bij avond al een goede glimworm vanger.
In het weekend kan er tussenin nog eens een wissel zijn afhankelijk van de activiteiten, hangt ecgt van gevoel af.
Op reis meestal 1 of 2 voor de hele trip.
Ik leg ‘s avonds mijn horloge klaar voor de volgende dag. Op kantoor dagen wissel ik van horloge bij thuiskomst. Dus twee.
Op vrije dagen wissel ik vaak nog meer, afhankelijk van mijn bezigheden zoals fietsen, sporten, tuinieren, uit eten gaan, etc.
Vind het leuk om te wisselen zodat de mindere goden ook draagtijd krijgen
Ik wissel vaak. Wanneer ik het forum of internet afstruin en kom mooie fotos/filmpjes tegen van een exemplaar of merk welke ik heb moet ik de vaak weer even omslaan.
Minimaal 2 keer per dag wisselen.
Ik heb altijd een horloge om (s`nachts niet), maar ik wissel eigenlijk niet vaak van horloge. Voorheen op de 1e van de maand… Nu wat vaker, maar 1 keer per week is veel.
Ik heb altijd een horloge om; de keren dat ik het niet heb is bijzonder. Ik wisselde vroeger soms wel 2 keer per dag van horloge maar draag nu soms een horloge 5 dagen achter elkaar. Ja, “normale” mensen dragen hetzelfde horloge dag in dag uit, maar verandering van spijs doet eten, toch?
Ik heb de afgelopen 2 jaar vaak periodes gehad dat ik hetzelfde horloge voor een maand droeg, maar ik ben weer iets van elke 2 dagen gaan wisselen, want het werd zo wel erg saai. M’n Tissot PRC200 heb ik daarentegen nu al wel 3 dagen om gehad.
Lang verhaal kort, ik draag 1 horloge per dag, maar het wisselt hoeveel dagen ik die achter elkaar draag.
Ik heb 2 gestemd, omdat ik regelmatig 2 horloges tegelijk draag. Eén links en een andere rechts. Dus niet zoals Hayek twee om dezelfde pols. (Die had er trouwens altijd vier om). Of ik wissel één horloge van links naar rechts gedurende de dag. En met sporten heb ik er 1 om, een andere dan die eerste twee.