Naar de eclips staren is hartstikke slecht voor je ogen, dus beter kijk je lekker naar je schermpje. Een leuke poll voor de woensdagavond:
Ik zie mooie lijstjes langskomen met de hoeveelheid horloges, de hoeveelheid merken en de roulatie grootte die men hier op het HF heeft. En veel van ons dragen non stop een horloge, ook in de nacht. Ik vroeg me af: hoevaak wissel je per dag van horloge? Heb je een dag en avond horloge? Of wissel je per gelegenheid (sport, werk, diner?) of kan je niet kiezen en wissel je de hele dag door .
Disclaimer: even gezocht, maar onderstaande vraag nog niet tegengekomen. Mocht dat wel zo zijn; excuus.
Hoeveel horloges draag je per dag?
Ik draag geen horloge (wat doe ik hier eigenlijk?)
Geen peil op te trekken.
Soms 1
Als ik ook nog ga werken 2
Als ik ook nog wat in de tuin ga doen 3 of 2
Als ik ook nog ga sporten 4 of 3 of 2
En daar dan weer variaties op.
Ik wissel meestal een paar keer per dag op vrije dagen (dat zijn er inclusief weekend vier per week) en in de vakanties (twaalf weken per jaar). Op werkdagen en dagen dat ik eropuit ben natuurlijk minder. Maar ik vind het wisselen wel een van de charmes van het hebben van een verzameling. Ik luister tenslotte ook niet de hele dag naar hetzelfde muziekstuk.
Meestal draag ik twee horloges op een dag. Al is het sinds het warm en droog is wat minder dat ik een avondwissel inzet. Of ik heb meer rust gevonden, dat kan ook.