Hoeveel horloges houden jullie ‘op tijd’?

Ik merk dat ik op het moment vijf horloges heb die lopen. 1 quartz, 2 handopwinders en 2 automaten. Hoe komt dat vraag ik me af, ik draag er toch maar één? De quartz loopt natuurlijk altijd. De ene automaat vind ik heel speciaal en wil ik af en toe om hebben en met 72 uur power reserve kan dat met 1 op 3 dagen dragen. De andere automaat evenzo. De ene handwinder is het go-to horloge voor als de automaten te poenerig overkomen. En de andere handwinder is voor als ik vintage wil dragen. En toch vind ik vijf horloges in de lucht houden teveel werk.

Wat is het aantal dat jullie in de lucht houden (al dan niet met winders)?

• Eentje tegelijk is zat voor mij
  • Twee tot drie want afwisselen moet
  • Vier tot vijf want je moet wel kunnen kiezen
  • Zes tot zeven en ik wind me suf
  • Acht of meer want hoe meer hoe beter

0 stemmers

1 like

Ik zou eigenlijk naar 2-3 terug willen. 1 quartz, want die kan niet uit. 1 automaat en 1 handwinder voor als de quartz en automaat te ‘dik’ overkomen.

Alles wat ik draag, hou ik op tijd. :slight_smile:
Thans ‘slechts’ één automaat en de rest is quartz (dus die lopen vanzelf, bij een datumverzet pak ik ze er wel even bij).

Allemaal automaten hier. Beetje ochtendritueel, horloge kiezen, juist zetten en opwinden. Heb ergens wel een watchwinder staan, maar denk dat mijn jongste zoon hem in gebruik heeft.

2 likes

Waar is de optie geen? Ik zet mn automaten soms niet eens op tijd als ik ze draag :smile:

En van de quartzen pas ik zomer en wintertijd ook niet altijd aan, net als de datum.

8 likes

Sorry, ik kan de optie “nul” niet meer toevoegen!

1 like

Dat vroeg ik me ook gelijk af.

Hier staan alle horloges stil totdat ik ze ga dragen, dan zet ik ze pas gelijk.

Automaten en dergelijke die ik een langere periode niet draag slinger ik gewoon aan eens in de maand, maar dan lopen ze gewoon ruim een dag om eventuele verkleving van het uurwerk tegen te gaan zonder op tijd te lopen.

4 likes

Hier gaan ze ook pas gelijk als ik ze ga dragen.
Slinger er 's ochtends ééntje om de pols en tijdens de eerste bak koffie zet ik hem wanneer nodig even op tijd. Ik ga de moeite niet nemen om ze opgewonden en op tijd te houden. Allemaal stress om niets.

4 likes

Geen enkele, de quartz horloges doen het zelf.

Ik hou alleen de solars opgeladen, en voor de rest doe ik niets speciaals.

Dat is mijn ritueel ook, heerlijk op mijn gemak. Bakkie erbij en ik kan de hele wereld weer aan.

2 likes

Afgezien van 1 automaatje (turtle) loopt hier alle “gewone” quartz met een maximum van 5 seconden uit de pas en alles met een radio/gps ontvanger zoekt het lekker zelf uit, maar zal vaak niet veel meer dan 0,5 seconden afwijken vanwege de +/-15sec/maand garantie die elke dag een reset krijgt.
Als ik me om een halve seconde op een dag druk moet gaan maken zijn er meer dingen aan de hand, en die zijn waarschijnlijk flink wat belangrijker. :rofl:

Ik heb er 2 die lopen de rest is invalide.

Ik sta elke ochtend een uur te vroeg op voor mijn rituelen, grote bak koffie, papieren krant, horloge opwinden.
Op tijd vertrekken, no stress en dat bevalt al jaren prima.

1 like

Ik heb iets van 10 automaten, 5 handopwinders en 1 quartz op solar.

Voor de automaten die het meest draag heb ik 6 watchwinders , de rest ‘slinger ik aan’ & wind ik op

Mijn antwoord staat er niet tussen, namelijk 0.

Zet mijn horloge nooit op tijd, zelfs niet het horloge dat ik om mijn pols draag.

Ik heb geen winder. Wil die ook niet. Ik vind het juist zo leuk om een automaat die ik pak op te winden en op tijd te zetten. Datum goed, seconde exact op tijd. Leuk ochtend ritueel.

2 likes

bij mij staan alle automaten op de winder, dertien stuks tot hiertoe.
er is momenteel nog één plaatsje vrij, dus ben ik nog op zoek naar een automaatje, maar dat zal dan ook de laatste zijn :face_with_hand_over_mouth:
enkel de handwinders laat ik stil vallen, die windt ik op als ze gedragen worden :ok_hand:
de eco-drives liggen te zonnen onder led verlichting dus hier ook geen omkijken naar :ok_hand:

1 like

Meestal alleen het horloge wat ik draag, dus op ‘1’ gestemd. Een enkele keer wind ik meerdere horloges op.

Geen één, de quartzen lopen vanzelf op tijd ( hoop je ), de automaat die ik wil dragen zet ik dan per keer op tijd en datum.