Nu vraag ik me het volgende af:
Hoeveel klokkies neem je mee?
ik dacht aan:
1 voor overdag (monster)
1 voor net (5-je oid)
En dan nog één om af te wisselen (ook een monster)
1-tje op stroom om alles gelijk te zetten.
dan zit ik op 4 klokkies:#
Zijn dit teveel klokkies, of kan dat wel zo?:+
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Eentje. Wat ik niet meeneem kan ik niet kwijtraken. En bij voorkeur oud, goedkoop en lekker robuust, dan hoeft ie nooit af en mag er een kras op komen. Deze dus:
Één quartz, om immer de juiste tijd te hebben, binnen Centraal Europa is dat mijn ouwe Junghans Mega, daarbuiten heeft 'ie geen bereik en mag een andere mee.
[center][/center]
En één automaat die kan zwemmen en die genoeg licht geeft om ook in donkere vreemde hotelkamers nog te kunnen zien hoe laat het is.
[center][/center]
En dan nog de Blackberry als wekker.
wintersport: T-Touch vanwege barometer
zomervakantie: bigboss omdat ie geen uitstteksels heeft, zodat spelen met de kleine in het zwembad geen huilen oplevert.
Ik denk 3. Een automaat (voor de chique), eco (voor zwemmen en rondstruinen) en een digi (voor te joggen). Ik ben op die luchthavens altijd maar bang dat ze me bij de douane tegenhouden op verdenking dat ik die extra klokken elders, nieuw heb gekocht.
Meestal 2 stuks. Vaak wel de wat sportievere en bij voorkeur met stalen band. In het zonnetje (lekker zweten) is voor een mooie leren band toch niet zo fijn.
Ik heb ze op de rikketik gekocht (waar anders :)) €5 per stuk. Geschikt voor twee horloges, 47mm pas er zelfs in. Ik heb er zo geen plaatje van, helaas.
Wat ik meeneem, ligt aan mijn bestemming. Ik streef er altijd naar zo weinig mogelijk mee te nemen. Als we bijvoorbeeld gaan kamperen, draag ik steevast de G-Shock of de SKX007. Robuust, niet te duur en kunnen tegen een stootje (en tegen water). Voor een stedentrip draag ik elk willekeurig ander horloge waar ik zin in heb, maar er gaat slechts één horloge mee.
Overigens hou ik er niet van een duur horloge mee te nemen op vakantie. Geen zin om vanwege mijn klokje te worden overvallen.
Wel, dat probleem heb ik niet als ik mijn Seiko Marine Master (aan een rubberen bandje) zou meenemen op vakantie. De meeste rovers weten niet eens dat Seiko zulke high end klokken maakt. Ligt er ook aan hoe je je kleedt: chique of casual en waar je naar toe gaat. Meestal zie ik er uit als een van de hunnen, zo’n straatjoekel. Ze pikken toch meestal van de keurige madammen en heertjes die er overdressed en er als een juweliersetalage bij lopen. Ik mijd Zuid-Italië.