Bovenste en onderste rij: Stopwatches van Minerva, Junghans en Omega; de laatste twee sneltikkers (36000), Omega RAF 30T2 uit 1945, Omega Chronostop 1967/8, Omega - nou ja, die kent iedereen wel, deze trouwens uit '99,14K erfstuk uit 1904 met zeer fraai ankergang-uurwerk; tijdens mijn horlogemakers-cursus geheel gerestaureerd, ETA (ook op de wp ETA gesigneerd) vergulde 2824-2 vanwege een van de twee besten van mijn cursusjaar, Zentra compressor - gratis uit de “rommel”- lade van mijn cursus; ter plekke geserviced en dus mee mogen nemen, kakelverse forum-deal - de Celsus “Monza/Top-Time-look” 7733 panda; die bizar nauwkeurig blijkt te lopen, Seiko 6139 met helaas een kort na aankoop defect geraakt centraal secondentelrad - is ook een beetje een Franken-watch, met een brak uurwerk in een ongeveer NOS-kast en wijzerplaat/wijzers, de ook recente -erg scherpe- eBay-aankoop Bucherer met 7750 (pre-ETA), Porsche-Design looks, loopt ook bijna als een kwartshorloge.
Werd maar een paar jaar lang gegeven, in een ROC in Amsterdam. Zat er in een van de laatste jaren, 2007. Drie dagen per week, een jaar lang. Werkte drie dagen daarnaast, zondag vrij. Was eigenlijk een cursus voor volwassenen die een career-switch ambieerden, en snel klaargestoomd wilden worden. Subsidie werd stopgezet, en uurwerkdocent Machiel Kalf (topvent, maar wel met een gebruiksaanwijzing) liep al een eindje richting pensioen.
Ik ben daadwerkelijk een paar jaar horlogemaker geweest - maar mijn werkgevers en vooral collega’s lagen me niet. Licht ontvlambare, hyper-materialistische, nihilistische party-animals met enorme ego’s. Wat? Ja, inderdaad. Je verwacht het niet meteen…
Nu 's kijken of ik thuis (eindelijk) een leuk knutselhoekje kan opzetten.
Rado Voyager automaat
Solvil et Titus 2 maal automaat
Tissot, Maurice Lacroix, Raymond Weil Quartz
Edox 4 vintage automaten die alle 4 prima lopen
Omax automaat met as loopwerk NOS
Sector adv 4500
camel trophy
Certina DS en Delfin
11 denk ik. Laatst eentje verkocht, en ééntje ligt nog in de VS op mij te wachten. Voorlopig houd ik het hierbij!
Hmm, toch even denken…
Seiko Blue Spark
Shinola Runwell Contrast Chrono
Brathwait Classic Slim
Citizen Nighthawk
Seiko SKX007 field watch mod
Seizo SNZH57
Citizen NY0040 lume
Orient Ray blauw
Orient Ray oranje
Citizen NY0040 zwart
Steinhart OVM Mk.1
Deep Blue Master 1000 Groen
12 dus, waarvan eentje in de VS dus die tel ik even niet mee
Terug op 7 dus 3 minder in vergelijking met deze post
Gebleven
Breitling Crosswind
Omega Speedmaster Mark II
Staudt Praeludium
Zenith El Primero “Tri-Colore” 36000 VPS
Weg
Omega Speedy
Omega Seamaster Professional Ceramic
Grand Seiko SBGR083 Limited Edition
Seiko SARX033
Seiko SARB072
Nieuw
Grand Seiko SBGA029 Diver
Grand Seiko SBGR099
Zenith Elite Ultran Thin
Spijt?
Hmmmmm niet echt maar een “collectie” zonder Speedy voelt wel vreemd
Ambitie
SBGA029 weg en mogelijk 1 van deze 4 Zeniths
Yip, Zenith voelt goed
Als het de Stratos Tri Colori zou worden dan zal ik ergens in 2017 1 van de 2 wegdoen