Hoeveel horloges telt jouw collectie?

Ik zie veel mooie klokjes maar mis een horloge kistje :wink:

4 in de standaard roulatie, 2 af en toe-horloges en eentje die er maar ligt te liggen.

Ik had er een stuk of 8, nu nog maar 2. De rest heeft het veld moeten ruimen voor een Speedmaster die ik binnenkort ga halen :grin:

Moet ik nog aanschaffen die doos !!! :wink:

1 like

Ik heb nu 8st.
4xSeiko
1xTissot
1xDeep Blue
1xG-shock
1xAvi-8
Best kleurrijk toch :wink:. Ben zelf op zoek naar eigen smaak eigenlijk. Het lijk op dat ik een doorsnee liefhebber wordt van Seiko duikers.

Rainer box please

1 like

Mijn collectie bestaat uit 8 stuks, waarvan 4 die ik frequent draag. Overige is voor de afwisseling.

Haha, die vind ik wel goed zo. Gaat meer om het andere spul dat ik nog wil upgraden :wink: Patek, met nog twee andere horloges dus.

1 like

Eens even tellen:

Omega: 4
Longines: 3
Tudor: 1
TAG Heuer: 1
Oris: 1 (staat deze week nog te koop alhier)
Ebel: 1
Certina: 1
Seiko: 1
Chr. Ward: 1

Totaal 14 stuks dus…pffff, schrik er zelf beetje van…

Recent zijn een Seamaster en de vintage Union (vandaag!) vertrokken.

En ondertussen toch weer kijken, kijken en kijken wat een volgende zou kunnen zijn…grrr internet…grrr.

Grt. Marco

Mijn collectie telt er op dit moment 13, maar er is er alweer 1 onderweg deze kant op. Zat op een gegeven moment op 19 (heb een box van 20) dus ben even weer wat gaan verkopen. Blijft lastig om te bepalen welke je echt wilt houden…

Ik heb 12 horloges waarvan er 5 liggen te verstoffen in een la en afgelopen 2 jaar zo goed als niet gedragen zijn. Verkopen is voor deze klokjes de moeite niet meer. De andere 7 worden met enige regelmaat gedragen. Ik ben geen flipperaar en ben momenteel blij met wat ik heb. Soms begint het door dit forum te kriebelen maar dan kan ik het door een beetje relativeren en kijken naar de horloges die ik al heb dit snel weer afwenden. Ben benieuwd hoe lang ik dit vol hou.

Voorlopig nog twee plekken vrij in de box van tien, al gaat dat geen week meer duren.
Het zijn eigenlijk allemaal Seiko’s geworden, wist ik veel een half jaar geleden.
Er zit ƩƩn vreemde eend bij dus die kan er uit, of ik kan nog een box bijkopen staat ook wel leuk.
Eens goed over nadenken, voorlopig koop ik toch niks meer:joy:
Of misschien word ik wel weer flipperaar, ging vroeger ook wel goed!

gr Marco

60+ en dan nog wat projectwerk en rommelmarkt aanwinsten. Ondertussen wel eea aan het ruimen. Ergste :stuck_out_tongue_winking_eye: is dat ik van die 60 de meesten ook nog regelmatig draag. Komen dus wel welen voorbij dat ik dagelijks een andere draag… Zenith, Mido, Oris, Steinhart, Seiko, Parnis, Poljot, Movado, Festina, Tendence, Vanceur…

1 like

Eerder zo rond de 8. Inmiddels na een lichte upgrade 4. Wil graag zo rond de 3 a 4 blijven.

Je bedoelt dat groepje klokjes dat wekelijks van samenstelling wisselt?

4 likes

Idealiter zo’n 5 max. Diver, chrono, moonphase, GMT, dresser

1 like

Van een stuk of 12 terug gegaan naar 3-4 horloges de laatste 4-5 weken, maar zit nu al wat te azen op weer wat nieuwe speeltjes… :smiley:

Daarnaast toch ook spijt gekregen van het wegdoen naar de Aquis Date… denkt dat er weer een nieuwe komt als @Marcelleke em niet terug wil verkopen… :stuck_out_tongue:

Momenteel :

Mido Commander II Chronometer M014.431.11.031.00
Oriƫntstar WZ0211EL "somes"
Oris Aquis 733 7676 4153-07 8 21 10P
Oris Sixty Five 733 7707 4064-07 8 20 18
Seiko sports150 ,Moonphase ,Chronograph,alarm,Date-Hand, Caliber 7T36
Prisma 500m.quartz diver
Union [my first] handwinder

Waarvan er twee nog geeneens officieel hier zijn voorgesteld.:weary:

Elf.

Na halvering nog een kleine 20 in de vaste collectie. Ik probeer de verzameling naar 12 stuks te brengen, maar dat is zo moeilijk. Dan moet ik een paar monsters laten gaan :wink: Dit jaar alleen al 20 geflipperd denk ik :joy: Binnenkort een topic maken van al het spul dat dit jaar de box in en uit is geweest. Oh ja … en ik ben niet eens de grootste mafkees :joy:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes