Hoeveel horloges telt jouw collectie?

Paar maanden geleden 30, nu terug op 18, wil naar maximaal 15, maar blijkt onmogelijke opgave :rolling_eyes:

1 like

Op dit moment 7 stuks. Kan moeilijk afscheid nemen van mijn horloges, dus probeer zo min mogelijk te kopen :stuck_out_tongue:

Geen denken aan :wink: Nog niet van de pols gehad.
Werkelijk prachtig horloge en een echte blijver naar mijn mening.

1 like

Haha… Daar was ik al bang voor :wink:

Maximaal 5 stuks. 4 in de winder en 1 om de pols.

Teveel…

3 likes

8 stuks - plus een zakhorloge, en drie stopwatches. 7 van de 8 draag ik soms tot vaak. De 8ste heel af en toe.

Sinds bijna een jaar geen kwarts meer. Mijn Bucherer 7750 loopt +1 sec/48hr. dus dat komt al voldoende in de buurt. :wink:

Komt nog wel een keer een pic van de doos met inhoud. Even op daglicht wachten…

Tel maar: https://goo.gl/photos/SEjxC6jyLqKbPzoL9

1 like

10 waarvan ik er momenteel 1 draag :joy:

Twijfels om er 8 weg te doen.

6 “serieuze” horloges die ik allemaal regelmatig draag. Een stuk of 3/4 andere niet zo serieuze die ergens liggen maar ik zou eigenlijk niet 123 weten waar precies, ik draag ze dan ook nooit.

Een stuk of tig.
Teveel eigenlijk.
Ik ga er ook niet meer aan besteden.
De voor mij ideale klok is nog niet gemaakt helaas. :grin:

Grt.

Zeven stuks, ben geen flipperaar, zal in de toekomst nog wel bijkomen.
Dragen? Dat wel, maar af en toe.
Voor mij bestaat geen ideale collectie en aantal.

Grtn Leen.

Een stuk,of.13 of 14, maar zal,uiteindelijk toch evolueren naar een 4 a5 collectie uit het hogere segment. Probleem is dat ik cadeaus eigenlijk niet weg kan doen. Iets houdt mij altijd tegen.

1 like

Ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd, negen horloges zijn in de loop van mijn leven gekregen bij speciale gelegenheden en hebben hiermee emo waarde en gaan dus niet weg.

Op dit moment zijn het er in totaal achttien, waarvan er dus negen over blijven om mee te “'spelen”"
Maar voorlopig heb ik het idee dat ik wel even goed zit met de huidige samenstelling waarbij Seiko het hart vormt:

1. Seiko SKA 371 aka BFK
  2. Seiko Yellow Sumo
  3. Seiko SDGM 003
  4. Seiko SBBN015 Tuna
  5. Seiko SBDX001 MM300
  6. Longines Legend Diver
  7. Certina Precidrive (mag eventueel weg)
  8. Tactico Anko (incoming juli 2016)
  9. Tactico Anko II (incoming juli 2016)

Wat ik met de tweede Anko ga doen weet ik nog niet, daar ga ik mij rustig over beraden. :relaxed:

3 likes

Wat mij vooral nu opvalt is, dat bij grote collecties toch vaak veelal Seiko voorkomt, komt dat door de prijs/kwaliteit verhouden?

En ik denk dat het veilig is om te zeggen dat de meeste het liefst 3 tot 5 horloges hebben uit een hoger segment?

Mijn collectie bestaat nu uit 5, Seiko, Tissot,Rado,Gues Collection en een Fossil als bijhorloge voor het klussen

1 like

Betreft die Seiko’s die de hart vormen van veel van onze collecties … Het is definitief die prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb zelf begonnen als een horlogeliefhebber en nu, na 2-3 jaar ben een Seiko liefhebber geworden. Het is ,natuurlijk, ook de smaak kwestie maar voor 200 centjes krijg je amper iets beter dan een Seiko.

Ik tel nooit :slight_smile:
Ik koop regelmatig een mooi machientje, heb een bijna daily beater en de rest wissel ik af, naar gelang mijn bui :slight_smile:

Maat houden is nooit mijn sterkste kant geweest; ik heb er nu een stuk of 40; opknapprojecten niet meegerekend. :sunglasses::sweat_smile:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Het is natuurlijk ook aanzienlijk goedkoper om een verzameling Seiko’s bij elkaar te sprokkelen dan van bijvoorbeeld Rolex. Door de lage kosten heb je ook niet zo’n enorme drang om ze te verkopen heb ik gemerkt.

4 likes